Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Reis plannen 6 maanden Aussie/ nieuw zeeland

kullie10
Vakantieganger
» 05 jan 2016 11:51
Hallo Medereizigers,

Ik ben momenteel mijn reis aan het voorbereiden. Ik had al een mooie route gepland, maar heb deze besloten uit te breiden :).

Mijn eerste route was om te beginnen in Startpunt: Sydney –blue mountaines – Broken Hill – Adelaide (kangaroo island) – Great Ocean Road – Melbourne – Devonport (Tasmanie) – Hobart – Devonport – Melbourne – Canberra – Sydney – Brisbane – Cairns .

Nu heb ik alleen besloten om ook de Outback (de Uluru ), Perth en de staat South Australie erbij te pakken.

Over Perth en de Outback is veel te vinden, alleen heb ik geen info kunnen vinden over South Australia... Zijn daar behalve Adelaide nog andere bezienswaardigheden??? die richting Perth gaan????

Graag jullie mening en ervaringen :) zou zeer top zijn

Alvast bedankt
Nikki
Kims
Reisexpert
» 10 jan 2016 01:19
Hi,

Hoe wil je Perth en Zuid Australie in je route plannen? Het zijn gigantische afstanden die je er even bij neemt. Hoe lang heb je voor je route? En wat voor vervoer?

Wanneer wil je precies gaan? Het is belangrijk rekening te houden met de seizoenen. Aangezien je trip voornamelijk in het Zuiden is, is het beste reizen voor daar eind lente tot begin herfst. Zodra je meer naar het Noorden gaat, is de winter het beste reisseizoen.

Er is veel te zien in South Australia, het is een zeer diverse staat met schitterende kustlijn. Kangaroo Island is mooi. De wijnregio ten Noorden van Adelaide is een bezoek waard en natuurlijk Coober Pedy en andere stukken outback. Er zijn veel ruige national parks. De weg van South Australia naar Western Australia, de Nullarbour, is lang maar als je de tijd hebt zijn er schitterende kampeerplekken. In het juiste seizoen kun je de Southern Right whales zien die hun kalveren daar krijgen voor de kust. Erg bijzonder.

In het Zuidwesten van Australie is ook erg veel te doen en zien, daar kun je je gemakkelijk een paar weken vermaken.

Succes met je planning!
Gerelateerde onderwerpen
4 maanden Australië & Nieuw Zeeland reis route
3 Maanden Australie + 1 Maand Nieuw-Zeeland
Route door Australie en Nieuw Zeeland (3 maanden)
Hoeveel geld voor 4 maanden Aussie
Drie maanden naar Australie en Nieuw Zeeland met groep of niet?
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten