Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

reis Laos en Vietnam, waar beginnen?

ad1952
» 29 nov 2017 22:55
Eind 2018 willen we 4 of 5 weken nog een reis gaan maken naar het noorden van Laos en Vietnam. We (mijn vrouw, 61 jaar en ik 65 jaar) zijn 5 jaar geleden als huwelijksreis op de fiets van Ho Chi Minh City naar Bangkok gefietst. En ook in andere werelddelen heb ik gefietst. Dus niet georganiseerd reizen is ons niet vreemd.
Zoals gezegd willen we het noorden van beide landen gaan bezoeken, maar waar vliegen we naar toe? Luang Prabang en dan gedurende de vakantie reizen naar Hanoi, of juist andersom? Of kiezen we ervoor om naar een van beide plaatsen te vliegen en vanaf die stad dan ook weer terug naar huis?
Ik weet natuurlijk wel dat we zelf de keuze moeten maken, maar misschien zijn hier ervaringsdeskundigen met goede tips voor ons? En voor alle duidelijkheid, we reizen nu niet per fiets. Maar we gaan gebruik maken van openbaar vervoer, of misschien koop ik wel een motor in Vietnam.
Johannamaria
» 13 mei 2018 21:41
Ik zou niet vanaf een plaats heen en terug vliegen. Vergt aardig wat tijd en energie om te reizen. Vanaf Luang Prabang moet je altijd naar een grote stad. Het heeft maar een klein vliegveld. Zomer 2017 op eigen gelegenheid Laos gedaan. Gestart in Luang Prabang. mooie plek om te starten. Toen naar het Zuiden. Noorden schijnt mooier te zijn. Wij - vader (52), moeder (47), dochter (18) en zoon (15) - vonden Laos mooi en bijzonder, maar ook erg onderdrukt. We zijn ervaren reizigers in Azië. En dit voelde anders dan alle andere landen die we bezocht hebben. We hoorden andere verhalen over t Noorden. Vanaf elke plaats kun je volgens ons richting Vietnam. Met bussen. Verder geen ander openbaar vervoer. Kwaliteit is heel verschillend. In Luang Prabang richting Vientiane redelijk goed. Daarna redelijk slecht en niet altijd veilig vanwege kwaliteit bussen (en we zeuren niet :) ). Wij waren 4 weken onderweg. U zult zelf ook weten door ervaring dat tijd hebben prettig is in Azië. Vietnam hebben we dat jaar niet bezocht. Wel jaren ervoor. Verhalen waren positief van medereizigers. Veel plezier.
Gerelateerde onderwerpen
Waar beginnen van plannen reis door Azië?
Waar te beginnen? (Thailand en Maleisië)
Reis van Zuid-Vietnam, Cambodja en Laos
Meerdere vragen over m'n reis Thailand-Laos-Vietnam-Cambodja
Vragen over reis naar Thailand, Laos, Vietnam, Cambodja
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten