regenseizoen maleisie???

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
gepe

Bericht door gepe » 06 jun 2009 23:53

Hallo reizigers,

ik wil volgend jaar december 3 maanen reizen door thailand, maleisie en indonesie. Nou ben ik 5 keer in thailand geweest en ging altijd in deze periode omdat het dan een goed seizoen is. Tot mijn schrik las ik dat het juist in maleisie in november tot febr moesson is. Geldt dit voor heel maleise of voor een bepaald gedeelte . ik wil graag naar de oost kust en perhentian eilanden. Ook staan melakka en penanag op mijn verlang lijst Kan iemand me specifieke info hierover geven.

mijn dank

groet Geertje
Ad

Bericht door Ad »

Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira » 07 jun 2009 05:18

Hallo,

Maleisie is kwa regen hetzelfde als Thailand. Regentijd is anders dan Nederland. Het is zo dat het 1 dag kan regenen en dan weer dagen mooi weer kan zijn. In Kuala Lumpur bv dan regent het vaak alleen eind van de dag rond 16.00 uur en dan 2 uur en dan is het weer afgelopen. Penang als ik je mag aanraden is niet echt de moeite waard. Het is een vieze stad en de stranden zijn ook niet erg mooi. Dan kun je beter naar Langkawi gaan dat ligt er naast.

gr van Moira
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny » 07 jun 2009 08:38

In Indonesie (met uitzondering van de Molukken) loopt het regenseizoen ook (globaal) van okt/nov tot maart.

Penang is idd niet een eiland om lang te vertoeven, maar zelf vond ik het voor 1-2 dagen wel leuk. Langkawi heeft idd mooiere stranden, en je bent er vanuit Penang in ongeveer 3 uur met een fast boat. Dit kan zelfs als dagtrip. Ik vraag me echter af of Langkawi echt de moeite is, wanneer je ook naar de Perhentians gaat. Het strand is mooi, maar zeker niet het mooiste in ZO-Azie.
gepe

Bericht door gepe » 07 jun 2009 09:10

Hallo Moira en Jenny..

Dank voor jullie reactie. Zo te lezen zal ik penang 'skippen'.
Ik lees alleen in de reactie dat het regenseizoen in Maleisie net als in Thailand is, maar zo als ik in de LP lees is het droge seizoen in Thailand van november t/m april/ mei. De maand januari febr , wanneer ik naar maleisie wil schijnen juist te vallen in de regentijd. Ik lees wel iets over dat het per streek verschilt. Mogelijk moet ik mijn reis maar een paar maand later plannen. Vertrek febr en dan door thailand reizen met name langs andaman kust en vervolgens in de maand maart maleisie en in mei naar Indonesie.
zou dit gunstiger zijn. Graag jullie ervaringen.
Weet iemand wanneer het een goed seizoen is om de oostkust en perhentians te bezoeken in Maleisie

Groet Geertje
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom » 07 jun 2009 10:26

het is weer wat jaartjes geleden maar toen wij naar het zuiden van Thailand gingen moesten we ook kijken naar het seizoen om te zien of we links of rechts een eilandje uitzochten.
Rechts is de ko Tao en Samui kant en daar zijn stormen in november tot februari (meen ik) waardoor je soms gewoon niet eens naar de eilanden toe kunt. Maar de Phuket/ krabi kant is dan perfect. Wij waren in mei en moesten toen naar de Ko tao kant omdat het stormseizoen was aan de Phuketkant.

Ik kan me zo voorstellen dat dit dan ook zo werkt in Nood-Maleisie en dat de Perhentians ( die rechts liggen) potentieel een probleem hebben in nov/febr.
Ad

Bericht door Ad »

Plaats reactie