Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Queensland andermans auto rijden

gone123
» 29 apr 2012 19:42
Een goede vriend van mij is een half jaar naar Australie geweest en is nu net terug in Nederland, ik ga nu naar Australie en ga daar in zijn auto rijden. Kan ik de auto dan op zijn naam laten staan? De auto is nog Roadworthy tot oktober dit jaar. Ben ik dan ook verzekerd?

En ook ga ik hem doorverkopen daar kan dat dan gewoon zonder problemen of moet hij dan vast iets invullen?

Alvast bedankt voor de reactie's!
Kims
Reisexpert
» 30 apr 2012 09:44
Hi,

Elke staat heeft andere regels mbt autoregistraties, verkopen etc. Dit is de website voor Queensland met info:
http://www.tmr.qld.gov.au/Registration.aspx.

Je kunt in de auto van die vriend rijden, dat is geen probleem. Of jij hem kan verkopen als hij op zijn naam staat, zou je uit kunnen zoeken op de site of ze een mailtje sturen. Mocht het een probleem zijn, kun je hem beter op jouw naam zetten en zelf verkopen.

Je bent automatisch verzekerd voor 'third party' zoals in elke staat, maar verder niet dus ook niet voor jezelf of schade aan je vriend's auto. Dan zou je extra kunnen verzekeren bij bijvoorbeeld Aami of een andere verzekeringsmaatschappij.

Succes ermee!
gone123
» 01 mei 2012 11:44
Van dat schade aan de auto zelf ben ik me bewust, dat ik niet erg, als ik maar weet dat eventueel andermans schade verzekerd is bij een ongeluk. Maar dat is dus het geval, fijn.

Dat verkopen ga ik even uit zoeken, tot dusver ben ik er nog niet uitgekomen. Ik heb wel het "Transfer of Vehicle Registration Application (F3520)" bekeken, wellicht moeten hun die vast invullen? Maar daar word gevraagd naar een blauw exemplaar van 'safety certificate' maar ik heb alleen de gele?
Kims
Reisexpert
» 01 mei 2012 12:16
Hi,

Hierop staat vrij duidelijk wat je moet doen als je een auto verkoopt:
http://www.tmr.qld.gov.au/Registration/ ... hicle.aspx

En dit is een checklist voor het verkopen:
http://www.tmr.qld.gov.au/Registration/ ... klist.aspx

Er lijkt vrij duidelijk te staan dat de verkoper ook degene moet zijn als degene op wiens naam de registratie staat: the registration certificate is in the seller's name - Als dat inderdaad zo is, zou je de auto op jouw naam moeten zetten zodat jij hem kan verkopen ipv je vriend.

Verder moet je een mechanische check uit laten voeren voor je de auto kan verkopen. En je moet een geldige 'Queensland Safety Certificate' hebben.

Groetjes
gone123
» 01 mei 2012 14:34
Precies, híj moet 'm dus verkopen, maar hij is dus in Nederland, dus dat word lastig, daarom zoek ik dus iets wat hij vast kan invullen en ondertekenen in Nederland, zodat de auto wel gewoon te verkopen is door hem, maar via mij. :)

En het 'Queensland Safety Certificate' heb ik, is ook nog tot oktober 2012 geldig, alleen nu vragen ze (als ik m wel op m'n naam wil zetten) om een blauw exemplaar om op te sturen, ik heb alleen een gele (en die moet ik houden)?

Bedankt voor je hulp!
Kims
Reisexpert
» 02 mei 2012 03:09
Hi weer,

Als je in Queensland bent, misschien een idee om even langs de transport department te gaan of ze anders te bellen.

Succes! ^O^
Gerelateerde onderwerpen
Auto op naam zetten in Queensland..hoe??
Auto rijden in West australia
Werk Queensland
Snorkelen in Queensland
Farm-work/Fruit-picking Queensland
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten