Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Post Adres

Inge van der Heijden
» 01 sep 2011 15:55
Hallo,

Ik lees dat je via het Travellers Contact Point een post adres kan regelen, dit kunnen zij voor je doen.. en kost 75 AUD voor 12 maanden. Nu ben ik eigenlijk niet van plan om me aan te sluiten bij een reisorganisatie die al deze dingen voor je regelt (bank account, TFN, post adres) omdat ik van mening ben dat je deze dingen ook makkelijk zelf moet kunnen regelen.

Waar kun je nog meer een post adres aanvragen?
Heeft iemand ervaring met de mail services van Travellers Contact Point?

Groetjes,

Inge
Erik
Site Admin
» 01 sep 2011 17:42
Volgens mij kun je jezelf ook aanmelden buiten een Nederlandse reisorganisatie om. Lang geleden toen ik daar daar ook ingeschreven stond heb ik er eigenlijk geen gebruik van gemaakt. Je kunt namelijk ook pakketjes naar een postkantoor laten sturen en ze daar ophalen of op een adres waar je op dat moment bent. Persoonlijk vind ik het wat onnodig.
Inge van der Heijden
» 01 sep 2011 18:08
Het schijnt zo te zijn dat je wel een post adres moet hebben inverband met de aanvraag van een tax file number en bank account. 75 AUD is natuurlijk niet enorm veel voor een heel jaar.. maar toch wat extra research kan nooit kwaad ;)
Kims
Reisexpert
» 01 sep 2011 20:58
Een alternatief is 'poste restante' bij centrale postkantoren. Als je weet dat je een tijd in een stad blijft, kun je daar je post naartoe laten sturen, zie https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/au ... -si41.html

Ook kan het soms naar hostels, maar dan zou je het daar per hostel moeten vragen.

Succes ermee 8-)
Erik
Site Admin
» 02 sep 2011 09:23
Dat kan ze dan waarschijnlijk niet gebruiken voor het opgeven van je taxfile number toch?
Nienke Krook
Reisexpert
» 02 sep 2011 14:25
Hey, in de meeste hostels mag je het hosteladres gebruiken om je post naar toe te laten sturen. Mocht je in de tijd dat de brief is aangekomen naar een andere plek verhuisd zijn, no worries! In Australië mag de post 1x gratis doorgestuurd worden (postage paid enveloppen). Dus laat je hostel het adres doorstrepen, een grote pijl zetten en je nieuwe adres erop.

(wat me doet herinneren dat ik in mijn tas nog een hele stapel brieven met TFN heb van ex-gasten van mijn hostel die ik snel op de bus moet doen)
Kims
Reisexpert
» 02 sep 2011 18:01
En je taxfile nummer kun je wel met een 'poste restante' adres opvragen, hebben wij een paar jaar geleden ook gedaan.

Ook kun je je post een 1-3 maanden door laten sturen,dan betaal je er wel wat voor maar zeker geen $75. Volgens mij is het maar een paar dollar per maand. Zij onderscheppen dan de post voordat die af wordt geleverd en sturen die door.
Gerelateerde onderwerpen
Post via schip
In totaal is er 1 gebruiker online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 1 gast (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast