Pindakaas naar Canada/USA

menasil
Reisexpert
» 23 okt 2013 14:58
Weet iemand of pindakaas nu wel of niet langs de border control komt? Ik vlieg eerst naar Canada, daar wil ik het aan iemand geven die daarna ook doorvliegt naar de USA. Weet iemand of dit nu wel of niet mag volgens de border control regels? Ik wil het - als het mag - meenemen in mijn koffer want het wordt als vloeibaar gezien. Ik twijfel of dat kan omdat ik tegenstrijdige verhalen hoor.

Ik lees op de website van de USA border control heel veel over dat fruit, vlees, dierlijke producten, groente, rijst e.d. allemaal niet mee mag. Dat wist ik. Maar zaken als honing,koffie,thee mogen wel mee. Over pindakaas lees ik niets...
Reismeis
Reisexpert
» 23 okt 2013 15:10
Het is een bewerkt product, dus dat wat betreft zou het wel mogen lijkt mij.. Maar als je Google er op naslaat.. Zou je het ook op Schiphol kunnen kopen en daar laten sealen?
Sandervh
Reisexpert
» 23 okt 2013 15:10
Amerika is geen probleem, kan zo 1,2,3 niks over canada vinden maar volgens mij hoef je je niet al te druk te maken. Gewoon meenemen.

http://thehague.usembassy.gov/faqs/u/am ... ragen.html
3. Etenswaren en Landbouwprodukten

Geef alle landbouwprodukten aan bij de Douane als u de V.S. binnengaat.

A. Voedsel dat men kan meenemen naar de V.S

Stroopwafels, brood, koekjes, gebak en bakwaren
Oliebollen
Hagelslag
Drop
Pindakaas
Kaas (alleen vacuum verpakt en gepasteuriseerd; geen kazen gemaakt van rauwe melk). De meeste Nederlandse kazen zoals Goudse, Edammer en Leerdammer zijn toegestaan.
Koffie
Baby poedermelk
Glutenvrij voedsel
Vis
Snoep en chocolade

Gerelateerde onderwerpen

In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten