Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Pasen in israel/jordanie

MeLiz
» 04 mar 2018 20:38
Goedenavond,

Samen met een vriendin ga ik binnenkort 2 weken naar Israël/Jordanië. Het plan is om naast Tel Aviv en Jerusalem ook Petra te bezoeken. Alleen de eerste 3 nachten in Tel Aviv zijn geboekt, maar de rest ligt nog open. Er zijn een aantal zaakjes waar ik graag antwoord op zou willen krijgen zodat we onze plannen wat concreter kunnn maken. Hopelijk kunnen jullie mij helpen:
* het is Pasen op het moment dat wij er zijn:
- Is het dan juist wel of geen aanrader om in Jerusalem te zijn (gelet op veiligheid, drukte en goede impressie van de stad Etc)
- een andere optie is om met Pasen Petra te bezoeken, nergens kan ik vinden dat Petra dan evt gesloten is vanwege nationale feestdag. Klopt het dat het gewoon te bezoeken is?
* Weet iemand wat de openingstijden zijn van de grensovergang bij Eilat/Aqaba? Een idee is om in 1 dag vanaf Jeruzalem zo ver mogelijk naar het zuiden (Eilat) te gaan of zelfs door naar Aqaba. Iemand ervaring hiermee?

Andere tips zijn uiteraard ook welkom. Alvast bedankt!
Groetjes,
Melissa
Erik
Site Admin
» 12 mar 2018 16:09
Wat betreft veiligheid is het natuurlijk altijd lastig inschatten wat de situatie is. Maar ik vermoed dat het tijdens Pasen even veilig/onveilig is dan voor of na deze feestdagen. Het zal ongetwijfeld wel erg druk zijn!

Ik weet helaas niet of Petra open of gesloten is rond deze dagen.

Een aantal van je vragen zal ik ook even doorsturen en ik hoop er concretere antwoorden op te ontvangen. Maar het is best een eind om van Jeruzalem naar Aquaba te reizen in één dag. Je komt onderweg nog voorbij Massada dat je eigenlijk niet mag overslaan. Ook moet je er rekening mee houden dat het best een tijdje kan duren voor je de grens over mag/kan. Je zou dus vanuit Jeruzalem naar Eilat via Massada kunnen reizen en dan de volgende dag naar Aqaba.
Erik
Site Admin
» 13 mar 2018 14:46
Deze aanvullende antwoorden heb ik nog ontvangen van het Israëlisch Bureau voor Toerisme, doe er je voordeel mee.
  • Met Pasen is het heel druk in Jeruzalem. Er zijn grote optochten door de Oude Stad en met al die nauwe straatjes en steegjes kan dat best druk en vol zijn. Het is bijzonder om mee te maken maar als je meer wilt zien van de stad is het wellicht beter om dit op een ander tijdstip te doen. Meer informatie over Pasen in Jeruzalem vind je hier: https://www.itraveljerusalem.com/articl ... jerusalem/
  • De openingstijden van de grensovergang kan je hier vinden: http://www.iaa.gov.il/en-US/borders/yit ... fault.aspx
  • Het is goed mogelijk om in 1 dag van Jeruzalem naar Eilat te rijden. Met de bus (incl. een stop om je benen te strekken) doe je er 4 uur en drie kwartier over. Met de auto doe je er een half uurtje minder over. Je hebt dan ook genoeg tijd om de grens over te gaan met Jordanië. Het is inderdaad leuker om onderweg een stop te maken en te genieten van de prachtige omgeving en een “duik” te nemen in de Dode Zee.
  • Als ze met de bus gaan is het aan te raden dat ze wel een plek reserveren, dit kan ook vooraf gedaan worden.
MeLiz
» 16 mar 2018 16:36
Beste Erik,

Dank je wel voor je informatie en gedane moeite. Helpt ons om een plan te makrn. Massada stond ook zeker op de planning want idd zo'n 'duik' willen we niet missen, dus misschien wel een idee om het op deze manier te combineren.

Groetjes,
Melissa
Gerelateerde onderwerpen
Jordanie-Israel
Welk geld nodig voor Jordanië en Israël?
Van Israël met de bus naar Jordanië
Met huurauto over grens van Israel naar jordanie en egypte
Grensovergangen Israel
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten