Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

paar dagen Perth of niet?

Deb28
» 14 okt 2012 14:34
hoi,
ik heb weer even een vraag;
-wij gaan in januari naar Australie, oa naar west-australia, alleen twijfelen we nog steeds over de route en kwam ik net op het idee om vanaf de 14de naar boven te reizen tot exmouth en dan de 22ste terug te vliegen naar perth en dan de 23ste terug naar Nederland. Maar dit betekent wel dat we eigenlijk maar 1 dag in Perth hebben, is dit genoeg of is dat eigenlijk zonde en moet je langer hebben daar? en is het uberhaupt wel haalbaar om in zo'n korte tijd naar exmouth te rijden?want dan houden we de route aan om naar beneden te gaan en vanaf de 19de in Perth door te brengen..
alvast super bedankt voor het meedenken.
groetjes Deb
Globeskater
Reisexpert
» 15 okt 2012 14:27
Hey Deb!

De afstanden in West Australië zijn vrij groot, maar er is toch veel mogelijk!

Ik zal even laten zien wat ik heb gedaan

Dag 1 Sydney-Perth- Geraldton, Ik kwam om 09.10 aan in Perth na een vlucht vanaf Sydney en heb toen gelijk mijn huur auto gehaald, na wat boodschappen te hebben gedaan ben ik gaan rijden.. Onderweg nog even anderhalf uur gestopt om te slapen, want was al vroeg op en erg moe ;) Die avond in de buurt van Geraldton overnacht.

Dag 2 Geraldton - Kalbarri, 's ochtends redelijk op tijd vertrokken om in Kalbarri in het Nationaal Park de loop wandeling te maken, hele dag in Nationaal Park geweest en 's avonds in Kalbarri geslapen.

Dag 3 Kalbarri - Coral Bay, een beetje uitgeslapen en doorgereden naar Coral Bay dat een eindje onder Exmouth ligt, dit was mijn noordelijkste punt.

Dag 4 Coral Bay, lekker wezen snorkelen met manta rays

Dag 5 Coral Bay - Monkey Mia. De terugweg voor mij naar Perth was begonnen ;)

Dag 6 en 7 Monkey Mia, Omgeving van schiereiland bekeken en gerelaxed

Dag 8 Monkey Mia - Dongara, Zware rit, moe van de lange afstanden en het alleen rijden, elk road house wel even gestopt.

Dag 9 Dongara - Cervantes onderweg veel kunnen bekijken en ook naar de Pinnacles desert geweest.

Dag 10 Cervantes- Perth, meteen maar naar Perth gereden daar auto ingeleverd en er achter gekomen dat het erg lastig is last minute hostel boeken.. na veel gebel en op internet zoeken toch laatste bed in een hostel kunnen vinden.,

Dag 11 Perth - Sydney.

Ik heb dus in 10 dagen best veel gedaan, en eigenlijk had ik het veel rustiger aan willen doen, ik ben dan wel op en neer gereden richting Coral Bay. Heb bijna 3000 km in mijn eentje gereden..

Voordeel is als je met zijn tweeën reist dat je elkaar kan afwisselen dat maakt het al minder zwaar..

Van Perth heb ik heel weinig gezien, vind het ook niet heel erg want vind de natuur mooier als de steden ik ben echt verliefd geworden op de westkust, die leegte, de mooie kleuren en gewoon de rust! Hoogtepunten voor mij waren de zonsondergang in de pinnacles desert, het Kalbarri NP, Heel Shark Bay bij Monkey Mia en het snorkelen bij Coral Bay.

Ten zuiden van Perth en rondom Perth is natuurlijk ook genoeg te doen.. het is echt maar net wat je zelf graag wil. Let er in die periode wel op dat er bosbranden kunnen zijn die je reisschema in de war kunnen gooien. Ik heb een aantal groot afgebrandde stukken gezien die een week ervoor nog branden maar toen ik er was in februari gelukkig geen last gehad.
Liz
» 17 okt 2012 11:20
Hi Deb!

Het hangt er inderdaad een beetje van af wat je wilt maar ik vond Perth fantastisch en ik zou je zeker aanraden daar een paar dagen te blijven! Het is een mooie stad op zich en het park alleen al is de moeite om een halve dag doorheen te lopen. Verder zijn er ook geweldige beaches rond de stad (Cottlesloe, Scarsbourough etc)en zou je ook eens tot in Freo (Fremantle) moeten gaan, wat een super charmant stadje is op een half uurtje treinafstand.

In het algemeen kan ik ook zeggen dat je inderdaad moet oppassen om je niet te mispakken aan de afstanden. Misschien is het aangenamer om iets minder te doen, maar dan op een relaxte en manier, in plaats van de hele tijd van a naar b te racen... Ik ben net terug van een jaar en dat lijkt net 2 weken, zo heb ik ervan genoten! Ik heb 3 maanden in en rond Perth doorgebracht en had er helemaal nog niet genoeg van; ik heb mezelf echt moeten dwingen om verder te trekken :)

Maar wat je ook beslist, je hoeft er niet aan te twijfelen dat het een geweldige reis wordt; geniet er van!!!
Gerelateerde onderwerpen
Leuk & goedkoop hostel in Sydney voor eerste paar dagen
Western Australia, Southwest Perth-Perth
darwin perth of perth darwin, reistijd en budget
2 dagen kangeroo island of 3 dagen sydney?
Perth-Broome
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten