Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Outback tour: advies duur + organisatie

Jelmar
» 20 aug 2013 11:58
Hoi,

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met tours door de outback (omgeving Alice Springs, Uluru, kings Canyon etc.).Hoeveel dagen raden jullie aan en met welke organisatie hebben jullie destyijds de tour gedaan?

Thanks!
ketting
Reisexpert
» 20 aug 2013 17:36
Ik heb destijds zo'n driedaagse tour gedaan met organisatie Rock Tours. Sunset en sunrise bij Uluru. Na Sunrise een rondje eromheen gewandeld. Verder ook naar Kings' Canyon en Olga's geweest en daar ook gewandeld o.l.v. de gids.
's Ochtends vroeg vertrokken uit Alice Springs en op de 3e dag begin van de avond daar weer terug. Is goed bevallen, groep was alleen een beetje saai, meeste mensen gingen vroeg slapen i.p.v. gezellig met een drankje om het kampvuur. Prachtige sterrenhemel daar trouwens in de middle of knowhere, kun je goed zien omdat er heel weinig kunstlicht in de buurt is.
Globeskater
Reisexpert
» 20 aug 2013 22:49
Ik ben volgens mij met Adventure tours meegegaan en heb ook een 3 daagse tour gedaan. Ik heb zelfde dingen gezien als wat Ketting ook zegt.. Wij zijn eerst naar Kings Canyon gereden, daar omdat er slecht weer werd voorspeld in hutjes geslapen ipv swags, dag later naar Uluru gereden, daar rondje omheen gelopen en visitor centre en daarna zonsondergang maar die was niet boeiend omdat het bewolkt was.. laatste dag een sunrise die schitterend was, wandelen in de Olga's en daarna nog een extra stop bij Uluru omdat het weer veel beter was. 's Avonds weer in Alice Springs, wij hadden gelukkig wel een leuke gezellige groep daardoor wel beetje weinig slaap gehad..
Metor
Wereldreiziger
» 21 aug 2013 07:01
Vanwaar de keuze om een tour te doen? Je kan toch ook een auto huren en zelf die kant op gaan
Jelmar
» 22 aug 2013 12:42
Dank voor de info. Twijfel nog een beetje tussen de 3 en 5-daagse tour. Krijg de indruk dat de 3-daagse de standaard is die vrijwel alle organisaties doen dus bedankt voor deze aanbevelingen gezien hun prijzen.:-)
Jelmar
» 22 aug 2013 12:45
Oh en de reden voor een tour is vanwege de afstand. Ik verblijf ongeveer een week in de omgeving Gold Coast, vervolgens een week richting Sydney en terug naar de Gold Coast om vervolgens naar Melbourne te vliegen en daar enige tijd te verblijven om vervolgens vanaf Melbourne naar Alice Springs te vliegen.
Gerelateerde onderwerpen
kleding outback
Route Outback - 5wk
Via outback of oostkust naar Cairns?
Sydney - Melbourne - Tasmanie en outback in 1,5 maand?
Het vinden van een farmjob in de outback
In totaal is er 1 gebruiker online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 1 gast (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast