Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Oostkust Sydney / Cairns

Femmmke
» 15 nov 2011 12:04
Hey, ik kom er niet uit dus misschien dat iemand hier mij kan helpen!.. :)
Ik en m'n vriendin vertrekken in feb naar australie. Hier willen we van Sydney naar Cairns reizen per campervan.
Dit is 2500 km als ik het goed heb. Weet iemand hoeveel dagen ik hier ong. voor moet rekenen? En kent iemand een goed verhuurbedrijf voor camper's? Ook vroeg ik mij af wat de gemiddelde prijs is qua huur per dag?

Alvast bedankt!
Kars
Wereldreiziger
» 15 nov 2011 12:10
De duur van de reis is afhankelijk van jezelf. Waar wil je stoppen, hoe lang wil je stoppen? Als je het aan 1 stuk rijd is het in 3 dagen te doen, ik woon zelf in Sydney en was afgelopen weekend op vakantie in de goldcoast, in het hostel waar ik verbleef was een jongen die even snel van Sydney naar de Goldcoast was gereden in 1 dag, wat toch wel zo'n 900km is. Uiteraard zal hij behalve de weg niet veel gezien hebben. Campers zijn hier volop te huur, de prijzen zijn echter veel hoger in het hoogseizoen. Ik denk dat je in februari wel kan denken aan zo'n 60-70 dollar per dag. Voor meer precieze prijzen, proberen te zoeken met de Australische google, dus google.com.au
Good luck!
Erik
Site Admin
» 15 nov 2011 12:13
Op zich lijkt me het stuk van Sydney naar Cairns gemakkelijk te rijden. Je zal wel meer kilometers moeten tellen aangezien je niet rechtstreeks zal rijden. Hier en daar een uitstapje en je zit al snel veel hoger (handig om te weten voor het aantal kilometers dat soms van toepassing is bij het huren van een camper).

Zelf vond ik dat wanneer je meer tijd kwijt bent dan vijf weken het kopen van een camper of auto interessant kan worden. Gewoon vanwege het geld dat je er aan kwijt bent. Bij het kopen van een auto (of camper) moet je wel even goed opletten maar kan dus goedkoper zijn. Je zou de afstand in vijf weken kunnen afleggen al denk ik wel dat het best veel is.

Er zijn verschillende camper verhuur bedrijven, waaronder britz, apollo en wicked campervans. De laatste schijnt de laatste jaren wat slechter geworden te zijn, misschien dat iemand dat kan bevestigen? Maar eerst waren dat redelijke busjes voor een redelijk bedrag.

De prijs hangt erg af van de periode, je leeftijd (Ben je 25 of ouder is het vaak goedkoper, ivm met de rij ervaring die je dan opgedaan zou hebben) , soort camper, één of twee bestuurders en welke verzekeringen je er bij afsluit. Dit is dus wat lastig beantwoorden.
Nienke Krook
Reisexpert
» 15 nov 2011 13:37
Ja wicked hoor ik geen goede dingen over.
Zelf verkoop ik o.a. Jucy, Spaceships (ook zelf mee gereden, geweldig!), Apollo, Britz (ga ik binnenkort huren in 4WD), backpacker en xplore more (is ook van backpackers).

Als je rond de 2 maanden gaat reizen is het kopen van een auto een aanrader zoals Erik al zei. Huren is best duur, zeker in het hoogseizoen.

Prijzen zijn afhankelijk van aantal dagen (meer dagen is meestal iets goedkoper), enkele reis toeslag (sommige bedrijven doen dit extra, bij anderen zit het in de prijs), huur gps (meestal 10$ per dag, maximum van $100) en verzekering die je afsluit. Op de diverse sites kun je meestal gelijk een goede quote krijgen.
Francine
Reisexpert
» 19 nov 2011 10:10
Is een kleinere auto en dan kamperen ook een optie voor jullie? Ik vond dat behoorlijk wat geld schelen. Zowel in huur (of koop) als in bezinekosten (!). Maar dan moet je wel van kamperen houden, natuurlijk. De meeste campings hebben in elk geval goede voorzieningen en velen hebben 'kampkitchens' een overdekte ruimte waar je eten kunt koken, meestal inclusief koelkast. Vaak moet je wel je eigen brandertje en pannetjes meenemen (kun je soms zo overnemen van andere backpackers en koop je anders voor ong 30 dollar).

Qua tijd: zoals hiervoor al aangegeven: je kunt de oostkust in drie weken doen en in drie maanden. Er is veel te zien, veel te doen, maar je kunt natuurlijk ook doorjakkeren (zou niet mijn advies zijn:-) Waar denken jullie zelf een beetje aan?
Gerelateerde onderwerpen
Via outback of oostkust naar Cairns?
Vervoer Sydney-Cairns
backpacken Cairns-Sydney
Sydney --> Cairns in 5 weken
busprijs Sydney-Cairns
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten