Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

one-way ticket

Julie 19
» 04 dec 2010 22:30
Hey,
ik ben gedurende onbepaalde tijd in de wereld aan het rondreizen, nu moet ik geregeld mijn opties herberekenen namens mijn slinkend budget. Ik heb een working-holidayvisum en zou, indien mogelijk, rond maart naar Australië gaan. Nu omdat ik nog niet weet of ik na dat jaar Australië naar huis toe wil of verder wil reizen, wil ik zonder retourticket gaan. Ik heb begrepen dat dit kan maar enkel met een bepaalde hoeveelheid geld in je bezit. Ik heb hier nog nergens exacte cijfers over gelezen dus weet nog steeds niet of ik geld genoeg heb om Australië binnen te geraken..
hopelijk weet iemand meer,
mvg, Julie
Erik
Site Admin
» 05 dec 2010 10:22
Hey Julie, welkom op het forum!

Heb je deze visum informatie al gelezen over Australië? Daar staat dat je minimaal 3200,- moet kunnen aantonen voordat je het land in mag. Hier wordt echter niet altijd om gevraagd.

Of je ook een retour ticket nodig hebt weet ik niet zeker. Zelf zou ik zeggen van wel. Misschien dat iemand anders dat zeker weet.
Nienke Krook
Reisexpert
» 05 dec 2010 11:08
Ik heb net een enkel naar Australië geboekt, omdat de datum waarop ik daarna verder wil vliegen nog te ver in de toekomst ligt. Echter, je MOET een bewijs hebben dat je het land weer verlaat op het moment dat je Australië in wil.
Mij werd als tip gegeven om bijvoorbeeld een enkeltje naar Denpasar te boeken met een goedkope maatschappij als Jetstar, zodat ik dat bewijs heb en op een later tijdstip alsnog een ticket naar mijn gewenste bestemming kan kopen.
Beetje omslachtig en het kost iets extra, maar het kan niet anders.

De 3200 quotum is er puur voor dat mensen beseffen dat je niet met een mager budget in Australië kunt leven. Het wordt vaak niet gecontroleerd, maar dat kan wel als ze twijfelen.
Met 1000 euro per maand heb je echt het minimum wat je gaat uitgeven Down Under, maar ik neem aan dat je nog iets wilt zien van het land als je er toch bent. Ga er niet vanuit dat je met backpackers werk erg veel gaat verdienen, vaak minder dan wat je in Nederland kunt verdienen. Ik zou echt zorgen dat je met een aardig budget (meer dan 3200) gaat vertrekken, zodat je echt kunt genieten van je tijd daar en niet alleen tussen de fruitbomen hoeft te zitten :)
Julie 19
» 05 dec 2010 14:28
Super bedankt voor de reacties!

De rede dat ik denk dat het zonder retourticket kan is omdat op de website van de Australische overheid betreft een Working Holiday Visa (subclass 417) het volgende staat:

Financial requirements
You must have access to sufficient funds to support yourself for the initial stage of your holiday. Generally, AUD5000 may be regarded as sufficient, but the amount may vary depending on your length of stay and the extent of your travel. You should also have a return or onward ticket or the funds for a fare to depart Australia.

You may be asked to provide evidence. Evidence may include a certified copy of a bank statement and an air ticket out of Australia

De optie een ticket naar een naburig land te kopen heb ik ook overwogen. Iemand vertelde mij echter dat het een ticket naar het land van herkomst moet zijn opdat de Australische overheid je, wanneer je delinquente feiten hebt gepleegd, kan overleveren aan de overheid van je eigen land...

Ik vind het heel raar klinken dus als je zeker bent dat het ook naar Denpasar kan laat ik dit verhaal vallen.

Verder heb ik nog wat vraagtekens.. Ik heb geen ervaring met tickets van datum verschuiven, kan dit met elke maatschappij of moet ik telkens eerst op zoek gaan naar een duidelijke uitspraak hierover?

en at last, hoeveel geld spendeer je gemiddeld per dag wanneer je rondtrekt en wanneer je niet rondtrekt in Zuidoost-azië, wat is een streefgewicht voor je backpack in Azië? laat ik mijn slaapzak achter wanneer ik naar Thailand vertrek, hou ik hem bij of stuur ik hem op naar Australië? Geen idee of ik die nog nodig heb!

veel vragen hehe,
bedankt in ieder geval,
Julie
bolletjeom
Reisexpert
» 05 dec 2010 14:49
een ticket terug naar je eigen land is volgens mij onzin. Er zijn zoveel mensen die na Ozz nog ergens anders heen gaan. Wel is de kans groter dat je moet aantonen voldoende geld te hebben als je met een enkeltje reist

tickets kunnen niet altijd zomaar van datum verandert worden. Dit hangt van het type ticket of luchtvaartmaatschappij af en de kosten voor zo'n wijziging zitten vaak tussen de 100 en 150 euro

Gemiddeld geef je tussen de 20 en 25 euro per dag uit in azie. Dat is voor zowel rondreisdagen als dagen dat je op 1 plek zit.

waarvoor heb je een slaapzak bij je?
Julie 19
» 05 dec 2010 15:19
omdat ik in koudere oorden aan het reizen ben
en omdat ik via www.couchsurfing.org slaapplaatsen zoek zodat ik zolang mogelijk kan blijven reizen en dus geen probleem maak van met de slaapzak op de grond, is nog niet gebeurd maar een slaapzak is best wel handig, zo kon ik eens op een zeilboot met zweden slapen had niet gekund zonder, daarenboven hou ik graag de optie een tent te kopen open...
ik neem aan dat dat slaapzak achterlate betekent? Het gaat hem eigenlijk om de temperaturen snachts in azië en oceanië
bolletjeom
Reisexpert
» 05 dec 2010 15:22
waarom zou je hem achterlaten als hij je nu ook niet in de weg zit?
Julie 19
» 05 dec 2010 17:49
omdat ik dat wil,
vooral als het zowiso te warm is voor een slaapzak maar dat weet ik dus niet

wie zegt dat hij niet in de weg zit? Waarom vraag je me uit te leggen waarom ik wat wil doen? waarom ik nu een slaapzak bij heb en waarom ik hem weg wil doen? ik wil enkel weten of ik hem nódig heb of het daar koud is 's nachts of een slaapzak te warm en belachelijk is in australië of andere mensen een slaapzak meeneme.. op deze manier gaan we een spelletje om ter slimste antwoord spelen, kom je op een forum om een ander zijn beweegredenen in vraag te stellen? ik vraag wat anderen weten, doen, deden, zouden doen, niet om mijn wensen en handelingen te beoordelen

een slaapzak heeft voor (heb ik reeds vermeld) -én nadelen (zwaar en groot) dus dat is afwegen en dat wil ik graag zelf doen
Liza!
Wereldreiziger
» 05 dec 2010 18:34
In Australie kan het volgens mij best koud zijn in de AU-winter in het zuiden en in de outback. Je geeft te weinig info om te bepalen of je 'm beter bij je kan houden.

O en Julie 19, misschien reageer je iets te heftig op de reactie van bolletjeom. Op een forum geef je informatie én discussieer je. En waar het dan vooral omgaat is dat het gezellig blijft.

Groetjes
bolletjeom
Reisexpert
» 05 dec 2010 19:12
omdat ik dat wil,
vooral als het zowiso te warm is voor een slaapzak maar dat weet ik dus niet

wie zegt dat hij niet in de weg zit? Waarom vraag je me uit te leggen waarom ik wat wil doen? waarom ik nu een slaapzak bij heb en waarom ik hem weg wil doen? ik wil enkel weten of ik hem nódig heb of het daar koud is 's nachts of een slaapzak te warm en belachelijk is in australië of andere mensen een slaapzak meeneme.. op deze manier gaan we een spelletje om ter slimste antwoord spelen, kom je op een forum om een ander zijn beweegredenen in vraag te stellen? ik vraag wat anderen weten, doen, deden, zouden doen, niet om mijn wensen en handelingen te beoordelen

een slaapzak heeft voor (heb ik reeds vermeld) -én nadelen (zwaar en groot) dus dat is afwegen en dat wil ik graag zelf doen
zo...heb ik op tenen gestaan? :?
ik stel vragen om een goed antwoord te kunnen geven. Ik kan niet in je hoofd zien wat je voor reisroute hebt...
Als je achter mijn naam kijkt kan je zien dat ik hier al een tijdje mee loop en als ik echt zo vervelend was dan hadden ze me er al af geknikkerd. Ik oordeelde niet....sorry dat je het zo voelt
Je geeft te weinig info om te bepalen of je 'm beter bij je kan houden
(thanx)

ok, ik ga het nog eens proberen....
De meeste mensen hebben geen slaapzak bij zich en vele hebben hem mee en blijken hem niet nodig te hebben. Vandaag dat ik benieuwd was waarom je hem mee wilde nemen.
Opsturen is kostbaar. Een nieuwe slaapzak ter plekke kopen...in australië zou zelfs goedkoper kunnen zijn.
ik begrijp uit je posts eigenlijk nog steeds niet of je nu eerst naar Australie of eerst naar Thailand gaat.
Ik ging er van uit dat als je hem nu meesleept dat ie dan niet in de weg zit. Maar dat was blijkbaar een verkeerde aanname. Als ik reis met een rugzak zit hij in mijn ondervak. Afhankelijk van het land komt ie daar nooit uit of iedere avond.
Als je hem naar Australie wilt sturen maar daar nog niet geweest bent...waar ga je hem dan heen sturen? Of ben je er al wel eens geweest en heb je een adres?

Of je hem nodig hebt in Australië? hangt er vanaf wat je gaat doen. In hostels mag je hem vaak niet eens uitrollen omdat ze bang zijn voor beestjes, Ga je kamperen dan is het wel erg handig. Ga je werken en moet je misschien bij de boer slapen dan kan het misschien ook wel handig zijn.
Julie 19
» 05 dec 2010 22:27
ik vond het irrelevant en betweterig klinken sorry als dat niet zo gestuurd was

liza geen enkele reactie is té iets. een decodering van iemand anders reactie is er op de wijze hij gedecodeerd werd, jammer dat jij jezelf en anderen grenzen voorlegt en dicteert hoe iemand anders moet reageren
mensen die binnen het verwachtingspatroon van anderen proberen te leven vind ik een beetje triest.
dit is wat ik dacht dus ook wat ik zeg

en "Je geeft te weinig info om te bepalen of je 'm beter bij je kan houden" ik vraag net niét om iets te bepalen, louter informatie maar dat kan blijkbaar niet op een forum, je moet je hele hebben en houden op tafel zwieren voor je te weten komt of het ergens te warm voor een slaapzak is of niet

doeteralniettoe ik denk dat ik maar beter niet op forums ga,
een discussie moet puur zijn niet gezellig

wel super bedankt voor de moeite en de informatie die ik kan nuttigen
Jenny
Reisexpert
» 05 dec 2010 23:02
Julie 19 schreef:en "Je geeft te weinig info om te bepalen of je 'm beter bij je kan houden" ik vraag net niét om iets te bepalen, louter informatie maar dat kan blijkbaar niet op een forum, je moet je hele hebben en houden op tafel zwieren voor je te weten komt of het ergens te warm voor een slaapzak is of niet
Je moet helemaal niks. Maar je kan niet van mensen verwachten dat ze een correct advies geven, wanneer je niet bereid bent met hen te delen wat je wilt gaan doen. Of verwacht je nu daadwerkelijk dat iemand hier een heel epistel gaat weiden aan alle mogelijke omstandigheden die je in Australie kunt tegenkomen (enig idee hiie groot dat land is?), alleen omdat jij geen zin heb om 'je hele hebben en houden op tafel te zwieren'?

Als je louter een temperatuur wilt weten en geen passende ervaring van mensen, dan raadt ik je aan om een kijkje te nemen op devolgende site: http://news.bbc.co.uk/weather/ Hoe moeilijk kan het zijn....

En een pure discussie, ach, dat kan alleen als beide partijen ervoor open sta. En ik kan me niet aan de indruk ontrekkenn dat jij dat niet staat. Maar dat zal mijn perceptie wel zijn.

Hopelijk ben je in het dagelijks leven niet dezelfde dame die hier op een foute manier binnen komt vallen, anders zou je nog wel eens een hele vervelende en eenzame reis tegemoed kunnen gaan.
Gerelateerde onderwerpen
Ticket
WHV en ticket
Enkel ticket Australië
WHV en een one-way ticket
Wijzigbaar ticket Australië
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten