Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Minumum stay in indonesie bij vlucht naar Darwin

niki63
» 11 dec 2011 22:20
Wie oh wie kan mij helpen?!

Na een lange speurtocht goedkope tickets (ik ben wat laat), ben ik op een mooie aanbieding gestuit:
amsterdam-singapore-bali met singapore airlines enkele reis. Einddoel is Darwin.

Nou staat er bij het boeken van ams-bali de volgende voorwaarde: minimum stay 6 days, maximum stay 1 month.

Wat oh wat wil dat zeggen? Ben ik verplicht om 6 dagen in Bali te blijven alvorens ik een vlucht naar Darwin kan nemen?
Ik moet natuurlijk wel door de duane omdat ik hoedanook vanuit bali met een andere maatschappij verder moet vliegen.

Iemand die mij gerust kan stellen en hier ervaring mee heeft? (op zich is 6 dagen bali ook niet verkeerd, maar dat is dus wel een change of plan, en zal ik dus bij het ticket bali-darwin een andere datum moeten aanhouden...)
Jenny
Reisexpert
» 11 dec 2011 22:57
Dat betekent dat je niet binnen 6 dagen van Bali terug naar Amsterdam mag vliegen. En dat betekent ook dat je binnen 30 dagen van Bali naar Amsterdam moet vliegen.

Als je een paar maanden naar Australie wilt, dan is dit ticket niet handig.
niki63
» 11 dec 2011 23:17
Kan een maatschappij dat dus zomaar verplichten? En wat doen ze als ik het niet doe en allang hoog en droog in Australie zit?

Daarnaast wordt deze vlucht ook via vliegwinkel, cheaptickets, budgetair etc aangeboden, waar ze geen melding maken van deze voorwaarde... (althans, niet voor de betaling voldaan is)
Jenny
Reisexpert
» 11 dec 2011 23:40
Uiteraard kunnen ze dat maken. Er zijn bepaalde klasses in een vliegtuig, en hoe duurder het ticket hoe minder flexibel. De goedkopere tickets zijn vaak minder lang geldig, en niet te verzetten.

Als jij langer in Australië wilt blijven dan kan dat, maar dan zul je Eem nieuw ticket naar huis toe moeten kopen.
Oskar
» 24 jan 2012 19:00
Hey niki63,

Ben je inmiddels al meer te weten gekomen of heb je het ticket opgegeven? Ik kan begrijpen dat als je een retourtje koopt dat ze zo'n voorwaarde op kunnen leggen (alhoewel het nog steeds gek is). Maar als jij een enkeltje naar Australië koopt.. dan kunnen ze toch niks meer maken als je er eenmaal zit? Ik vind het maar raar. Morgen even bellen (ik wil een enkeltje naar Brisbane kopen).

Groetjes
niki63
» 25 jan 2012 07:07
Hey Oskar,

geen probleem, omdat het hier inderdaad om een open ticket gaat, een enkeltje dus, maakt het helemaal niet uit, de duur van je verblijf kan inderdaad wel verplicht worden als het om een retour gaat..
Het enige waar je wel op moet letten is dat je vliegtuigmaatschappij je niet mee zal nemen als je niet kan aantonen dat je Indonesie binnen 30 dagen weer verlaat. het is namelijk zo dat wanneer je in Indonesie (of waar ook) geen visum krijgt, de vliegtuigmaatschappij verplicht is jou mee terug te nemen. Boek dus direct je ticket naar Brisbane en zorg dat je daar een uitdraai van hebt!

Ik zit inmiddels hoog en droog in Darwin, geen enkel probleem met de vluchten gehad, nu op naar een job!

Groetjes Niky
Kims
Reisexpert
» 25 jan 2012 10:28
Hi,

Ik heb ook zo'n ticket (superdeal) met die voorwaarden, maar omdat het voor mij een terugvlucht is naar Australie zal ik dus niet terugkeren naar NL binnen de maand. Ik heb Singapore Airlines gevraagd of ik dan het ticket wel kon boeken en zij mailden terug dat het geen probleem is. Dus no problems voor mij in ieder geval!

Groetjes
Oskar
» 25 jan 2012 17:11
Bedankt Niky en Kims! Goed om te weten :)
Gerelateerde onderwerpen
Hulp nodig bij keuze Port Lincoln/Port Augusta/ Darwin
Cairns naar Darwin
Darwin naar Alice Springs
Van Darwin naar Perth?
Van Melbourne naar Brisbane (Darwin)
In totaal is er 1 gebruiker online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 1 gast (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast