Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Met trein van Victoria naar Fraser-island

anja van haren-jansen
» 11 jul 2011 18:05
Ij willen met de trein vanaf Victoria naar Fraser-island. Kan dit ?
BVD Groetjes Anja
Nienke Krook
Reisexpert
» 12 jul 2011 08:48
Hoi Anja,

Vanuit welke stad in Victoria wil je vertrekken? Fraser Island kun je niet met openbaar vervoer bereiken, maar de plaats Hervey Bay (vanuit waar je met de boot naar Fraser Island moet) wel.

Treinreizen in Australië is niet te vergelijken met Nederland, de kosten zijn enorm hoog en doe je echt alleen vanwege de ervaring, niet als vervoersmiddel om ergens te komen. Vergelijk het met reizen met de Oriënt Express of Transsiberië lijn. Kijk maar eens op railaustralia.com.au

'Trains' kunnen in Australië twee dingen betekenen: 1. een trein (zoals ik hierboven beschrijf) 2. iets dat wij eerder een metro zouden noemen, maar die zowel binnen een stadscentrum als iets buiten de stad komt. deze trains hebben per staat een eigen netwerk, doordat je door 3 staten wilt reizen (victoria, nsw en queensland), zul je dus even op alle netwerksites moeten kijken hoe je dat kunt aansluiten en welke pas daarvoor nodig is. kijk eens op www.countrylink.info voor alle passen.

ik heb even voor je opgezocht, je zou (een deel van) deze pas kunnen overwegen: www.countrylink.info/travel_passes/discovery

Het meest gebruikelijke vervoersmiddel voor reizigers in australië is eerder de bus of het vliegtuig. Kijk eens op greyhound.com.au voor info over buspassen, of bekijk de aanbiedingen van vliegmaatschappijen als qantas, jetstar of virgin blue eens. De afstanden zijn zo enorm dat je over dit stuk namelijk met vervoer-op-wielen toch gauw een weekje doet! (vliegen van melbourne naar hervey bay is ong. 2-3 uur denk ik)

Hervey Bay heeft naar ik weet wel een vliegveld, maar niet alle maatschappijen komen er, dus dit zou je even moeten nakijken.

Succes en als je meer vragen hebt hoor ik het wel!
Francine
Reisexpert
» 24 jul 2011 11:44
Ik ben het deels met Nienke eens dat treinen in Australië erg duur kunnen zijn. Op de grote treinreizen van Great Southern Rail kun je echter goede kortingen krijgen! Ik weet niet hoe dat zit op de Southern Spirit, maar op The Ghan, Overlander en Indian Pacific kreeg ik flinke kortingen (tot meer dan 50%). Goedkoper dan veel vluchten en wat een prachtige ervaring! Neem dan wel een stoel en geen cabin, want die zijn natuurlijk wel erg duur.

Ik weet niet alle ins en outs van de prijzen, maar het loont zeker de moeite om even te kijken op internet bij deze maatschappij.
Van Birsbane naar Hervey Bay zou ik vervolgens de Greyhound bus nemen.

Voordeel van de trein is ook dat je heen-en-weer kunt lopen (soms een paar kilometer:-) prettiger dan in een bus! Er is meestal ook een 'lounge' treinstel met banken zodat je even ergens anders kunt zitten.
Gerelateerde onderwerpen
Fraser Island
Fraser Island of White Sundays
Whitsundays en Fraser Island of Tasmanië
4wd auto huren Fraser island
Fraser island, tour of op eigen houtje?
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten