Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

met spoed working holiday visum nodig

spinner1
» 14 mei 2011 16:46
Heb een working holliday visum nodig, wat is hiervoor de gemiddelde aanvraagtijd ? Heb geprobeerd via de website immi.au maar heb geen creditcard.
Denk nu misschien via de anwb/visumonline te laten doen (zijn hier ervaringen mee).
Ook zag ik bij de aanvraagprocedure via de Australische overheidssite dat je een ambassade moest selecteren voor een interview. Wat kan ik hierbij verwachten ?
Heb namelijk alles al klaar staan voor Australie en daarna Thailand (heb voor thailand geen visum nodig ga daar maar 4 weken). Alleen ben vergeten Visum aan te vragen voor Australie. Daarom hoop ik nu dat het via een spoedprocedure ofzo kan. Natuurlijk onbeschrijfelijk dom dat ik niet eerder heb gedaan. maar had verschillende dingen aan me hoofd financieel,eindexamen enz.
Kars
Wereldreiziger
» 14 mei 2011 19:38
Kijk of iemand anders met zijn creditcard voor jou wil betalen, dat jij het geld naar hem/haar weer overmaakt. Via een bureau kost het namelijk vele malen meer tijd en ben je ook afhankelijk van hoe snel zij alles regelen. Ik heb halverwege april mijn work and holiday visum aangevraagd en binnen 1 dag had ik mijn visum gekregen. Ik heb geen interview hoeven te doen, waarschijnlijk is dat alleen noodzakelijk als je een strafblad hebt, zodat zij zeker weten dat je niks van plan bent in Australië.
spinner1
» 16 mei 2011 21:59
Binnen 1 dag ? Zo dat zou wel heel mooi zijn. Zie op veel websites staan dat het 6 weken kan duren. Heb ondertussen me Creditcard aangevraagd om het zelf te betalen.
Kars
Wereldreiziger
» 16 mei 2011 22:16
Hehehehe, jah ik vond het zelf ook behoorlijk snel :P Ik had 's avonds mijn verzoek ingediend en 's ochtends had ik een e-mail ontvangen waarin stond dat ik een visum had verkregen.^^
Nienke Krook
Reisexpert
» 17 mei 2011 03:32
Online is echt je beste optie. Wij hadden ons visum binnen een kwartier binnen. Een creditcard is daarnaast erg handig om onderweg bij je te hebben in geval van nood, maar als je sommige tours wilt boeken zelfs nodig! Ook voor het huren van een auto of het boeken van een vlucht online heb je er gewoon eentje nodig. Succes!
spinner1
» 18 mei 2011 22:40
Heb zojuist me visum goedkeuring binnen via e-mail *O* . Is het visa nr vanuit de brief het enige wat je nodig heb, of krijg je ook nog een papierenbewijs of moet je deze nog afhalen of doen ?
Kars
Wereldreiziger
» 18 mei 2011 23:03
Je visum is digitaal gekoppeld aan je paspoort, je moet de mail die je hebt ontvangen uitprinten en je paspoort bij je hebben, dat is alles ;) Ze kunnen daar vervolgens in de computer controleren of je een visum hebt of niet en welke visum je precies hebt, tot wanneer die geldig is et cetera.
Nienke Krook
Reisexpert
» 19 mei 2011 03:30
Inderdaad, het is digitaal gekoppeld aan je paspoort. Wij werden bij binnenkomst Australië nergens naar gevraagd.

MAAR neem zoals Kars zegt ook een printje mee, want bijvoorbeeld bij onze overstap in China deden ze wel moeilijk, omdat ze niet gelijk in de computer konden vinden dat we een visum voor Australië hadden.
Ceska
Wereldreiziger
» 20 mei 2011 19:19
Ik heb die van mij vanmiddag om 13 uur aangevraagd en krijg net om 19 uur een mailtje dat mijn aanvraag goedgekeurd is... lijkt me behoorlijk snel!
tamararuben
Vakantieganger
» 26 mei 2011 07:42
Als je toch een 'echt' visum in je paspoort wil hebben (ik vind het namelijk leuk om van elk land waar ik ben geweest het visum te hebben) kan je deze wel langshalen bij het overheidskantoor in de stad waar je aankomt. Je kan dit adres bij de douane opvragen. Kost wel wat geld, niet veel. Ik weet niet meer precies hoe duur.

groetjes tamara
RobinB
» 25 jun 2013 12:55
waar kan ik high speed een visum online aanvragen?
Kims
Reisexpert
» 25 jun 2013 14:33
RobinB schreef:waar kan ik high speed een visum online aanvragen?
Als je een working holiday visum bedoelt, is deze het snelst aan te vragen via deze officiele website: http://www.immi.gov.au/visitors/working-holiday/417/

Succes ermee!
Jay
» 27 jun 2013 17:54
Mijn visumaanvraag was binnen 2 uur(!) goedgekeurd.
Ik denk dat het te maken heeft met onderhoud van de site dat per 28 juni om 9uur start, andere reden zou ik ook niet kunnen bedenken dat het zo snel ging.
Volgens mij ligt de applicatie visum aanvraag er 2 dagen uit, dus als je vandaag de mogelijkheid hebt vraag 'm aan!
Rebec
Reisexpert
» 28 jun 2013 10:27
Ik had hem zelfs binnen een uur al binnen!
Gerelateerde onderwerpen
Working holiday visum met strafblad!?
Problemen met het aanvragen van Working Holiday Visum
Working Holiday Visum - 1e en 2e
Working Holiday Visum op je 31ste??
HELP Working holiday visum verspeelt?
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten