Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

2 mensen gezocht voor 4pers safari tanzania juli '14

samzonjee
Reiziger
» 17 mar 2014 18:43
Hoi reizigers,

Mijn vriend en ik gaan komende zomer naar Uganda en Tanzania en zijn bezig met het plannen van een safari. Na heel veel tips van vrienden die ons al voor gingen, willen we waarschijnlijk gaan voor 5 dagen, 4 nachten waarbij we ons nu richten op:
  • Lake Manyara/Tarangire
    Serengeti
    Ngorogoro krater
Die route en het aantal dagen kan natuurlijk getweakt worden. We hebben een voorkeur voor een tented camp safari in plaats van echt met koepeltentjes en matjes. Lodges hoeven wat ons betreft niet omdat die 'hotel experience' niet echt onze reisstijl is.

De kosten zijn, zeker in juli en augustus, niet mis (rond de 250-350 dollar per persoon per dag voor een tented camp safari). Daarom zoeken we twee mensen die willen aansluiten om de kosten wat lager te houden en te kunnen onderhandelen. We hebben nu twee aanbieders gevonden die op zich goed voelen qua klik en via via aanbevelingen. De prijs is echter nog niet interessant genoeg.

Ben of ken je iemand met interesse? Laat het me even weten!

Dankjewel :)

Sam
Tikva
Reisexpert
» 19 mar 2014 12:05
Waarom regel je het niet gewoon ter plekke net zo makkelijk. Hebben wij een paar jaar geleden ook gedaan en dan kom je in een groep met andere internationale reizigers.
samzonjee
Reiziger
» 19 mar 2014 12:09
Hoi Tikva,

Jouw optie heeft onze voorkeur, maar is een beetje tricky. We hebben in de contacten met een aantal aanbieders gemerkt dat onze timing in het hoogseizoen is en ze niet kunnen aangeven of er plek is. Ze bieden wel aan om te kijken of er mensen zijn bij wie we kunnen aansluiten maar dat levert op dit moment nog niets op en de prijs blijft daardoor erg hoog. We zitten er een beetje in een time-squeeze en hebben niet superveel flexibiliteit om rond te wachten of er plekken vrijkomen als we er zijn.

Denk je dat het midden juli nog goed te doen is ter plekke? Mocht het niet lukken om er iemand bij te vinden, dan proberen we het misschien toch daar nog of boeken we toch met z'n tweeën vooraf ;)

Groetjes, Sam
Quvac
Reiziger
» 19 mar 2014 12:18
hey, gaaf plan!
Ik zou het toch ook echt gaan googlen naar een lokaal bureautje.
In juli 2011 hebben we dezelfde 5-daagse trip gedaan Tarangire - Serengeti - Serengeti - Ngorongoro - lake manyara.

Wij konden de Jeep en gids delen door 7 maar entree en overnachting etc is een prijs pp. Wij kwamen uit op 103euro pppd en hebben een prachtig mooie trip gehad.

Als je wil kan ik je in pb wel het bureau geven mss kan je eens een orienterend mailtje sturen!

groeten,
Sander
samzonjee
Reiziger
» 19 mar 2014 12:29
Hoi Sander,

Dat is inderdaad een mooie prijs. De bureautjes die ik heb zijn ook lokaal maar alle tips zijn welkom. Thanks!

(Vond je 5 dagen een mooie lengte of kort/lang?)

Groetjes,
Sam
Ralph
Reisexpert
» 19 mar 2014 20:01
Dit klinkt erg tof, ik ben benieuwd wat het totale kostenplaatje is \ zal worden. Ik zou ook wel eens wat van Africa willen zien.

Hebben jullie al een specifiekere datum \ weken waarin jullie willen boeken?
Gerelateerde onderwerpen
Reisgenoot voor safari in Tanzania
Reisgenoten gezocht safari Tanzania september 2017
Medereizigers gezocht Safari Noord-Tanzania jul/aug 2017
safari tanzania ca 20/7 - 27/7 serengeti e.o.
Safari Tanzania 25-29 juni '16
In totaal is er 1 gebruiker online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 1 gast (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast