Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Melbourne of Brisbane?

EindhovenNurse
» 16 sep 2013 11:31
Hallo,
Ik ga volgend jaar als het goed is naar Australië voor buitenlandse stage als verpleegkundige in een ziekenhuis.
Maar nu zit ik te twijfelen tussen Melbourne of Brisbane. Kan iemand mij helpen met mijn keuze??
Waarom zou ik wel of niet naar Melbourne of Brisbane gaan?
Alvast bedankt!!!! ^O^
Erik
Site Admin
» 16 sep 2013 12:00
Brisbane heeft wat warmer weer, en er heerst een wat meer "beach life" sfeertje. Melbourne is een grote (mooie) stad waar ook een relaxte sfeer hangt (voor zo'n grote stad), maar op een andere manier.

Vanuit Brisbane kun je gemakkelijk naar verschillende andere plaatsen in de buurt (ook allemaal strand dingen) voor Melbourne is dat wat beperkter, maar de dingen die je kunt bezoeken zijn wel erg verschillend van elkaar (Great Ocean Road b.v).

Ik denk dat Brisbane ook een meer studenten / feest plek is.
Kims
Reisexpert
» 17 sep 2013 01:05
Hi,

Ik zou ook naar de seizoenen kijken waarin je gaat.

In de Australische winter zou ik bijvoorbeeld eerder in Brisbane gaan zitten omdat het dan lekker weer is daar, niet te heet. In Melbourne is het in de winter koud, nat en stormachtig.

En in de zomer is het in Melbourne warm en mooi weer terwijl het dan in Brisbane erg heet en benauwd is met soms cycloonstormen die uit het Noorden afzakken langs de kust.

Succes met de keuze!
Gerelateerde onderwerpen
Melbourne - Brisbane
Van Melbourne naar Brisbane (Darwin)
Route haalbaar in 1 maand? Brisbane - Melbourne
Melbourne - Brisbane of Sydney - Cairns in het regenseizoen.
Brisbane in december
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten