Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

mei 2011 westkust of oostkust omhoog

Jeroen en Anita
» 27 okt 2010 17:59
Beste medereizigers,
wij zijn van plan om volgend jaar voor ca. 5 1/2 week naar Australie te gaan. We beginnen met een familiebezoekje in Melbourne. Ons idee was om vervolgens een kleine camper te huren en hiermee via de oostkust naar Darwin te reizen. We willen voornamelijk veel bizarre natuur zien, we houden allebei van wandelen, en we hebben minder met drukken steden. Ik hoorde dat het regenseizoen in Darwin rond eind mei wel is afgelopen, dus hebben we het reisschema zo opgesteld dat we Noord-Australie rond die tijd bezoeken.
We beginnen natuurlijk wel in de winter in het zuiden.
Nu hoorden we van een reiziger dat de oostkust op zich mooi is, maar dat het weer in het noordelijk gedeelte (tussen Brisbane en Cairns) in deze periode bepaald niet best is.
Zij advieseerde ons om vanaf Melbourne naar Perth te vliegen en via de westkust naar het Noorden te reizen. Een uitstapje eerst richting het vruchtbare zuiden onder Perth is dan voor ons wandel-idee mogelijk een mooie aanvulling.
Wij houden natuurlijk wel van een beetje zonnnig en niet te koud weer op vakantie.

Zijn er reizigers die ons kunnen helpen met deze afweging?

Ook zijn we (in 1 van de opties) op zoek naar een manier om ons te vervoeren. We denken zelf aan een kleine camper. Is dat ook geschikt voor de westkust-route? en weet iemand een fatsoenlijk huuradres? (niet type vrachtwagen, maar een gewoon eenvoudige campeerwagen voor 2 pers.)

Alvast bedankt voor jullie reacties,

Jeroen en Anita
bjorn86
» 14 dec 2010 20:13
Hallo Jeroen en Anita,

Ikzelf zal 19 april voor 1 jaar richting Australië en Nieuw-Zeeland vertrekken. Derhalve heb ik ook veel onderzoek gedaan naar mogelijk reisroutes en het weer op de verschillende momenten in het jaar in Australië.

Als jullie voor het mooie weer willen kiezen kunnen jullie in die periode beter van Perth omhoog naar Darwin reizen. Het regenseizoen loopt namelijk van november tot april. En het droogseizoen begint vanaf halverwege april tot november. Dit geld voor de bovenste helft van Australië. De onderste helft geldt hetzelfde als hier, maar dan het tegenovergestelde. Op deze manier kan ik er dus voor zorgen dat ik met de zon mee reis :).

Ook voor deze route zijn er genoeg mogelijkheden voor het huren van een camper of auto. Ik zal jullie een paar sites geven waar je kunt kijken:
- http://www.britz.com
- http://www.wickedcampers.com.au

Hopelijk hebben jullie wat aan deze informatie.

Wens jullie een hele fijne reis!

Groetjes,

Björn
Margot Bendijk
» 17 dec 2010 10:11
Als ik je hoor zeggen 'we houden van wilde natuur' - dan denk ik, ga naar de westkust en niet naar de oostkust!!!!!!!
Kims
Reisexpert
» 19 dec 2010 07:31
Hoihoi,

Wij wonen nu 5 jaar in Australie en hebben ondertussen heel wat gezien. Maar ons favoriet is en blijft voorlopig de westkust, echt schitterend. Van het zuiden van Western Australie waar het een gematigd/koel/bosachtig klimaat, rij je via intens droge gebieden, schitterende kusten naar de tropen. Vooral de Kimberleyregio is schitterend. Als je de mogelijkheid hebt om een 4WD te huren en de Gibb River Road (en bij voorkeur ook naar de Mitchell Falls) te rijden, dan heb je gegarandeerd indrukwekkende, mooie natuur!! En natuurlijk zijn de national parks rond Darwin (waar we 2 jaar hebben gewoond) echt een aanrader.

Onze site is http://www.2girlzlovinglife.com, mocht je wat foto's willen bekijken van o.a. onze laatste trip van Darwin naar Perth van 4 maanden! Super! ^O^
Gerelateerde onderwerpen
November 2011 naar Australië, OOSTKUST verstandig??
Westkust
Westkust Australie
Westkust Australië
Route westkust Australië
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten