Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Meenemen van Koffie

Salomon
» 14 sep 2016 21:24
Mag ik gemalen koffie meenemen naar Australië en zoja hoeveel?
WizardOfOss
Reisexpert
» 14 sep 2016 22:21
Ik heb serieus geen flauw idee, maar wat ik me dan toch afvraag: waarom zou je dat überhaupt willen?
Salomon
» 14 sep 2016 22:38
WizardOfOss, lees mijn vraag eens serieus, dit is een belachelijk antwoord, waarom ik dat wil daar geef ik niet eens antwoord op, ik stel deze vraag niet voor jan met de korte naam.
WizardOfOss
Reisexpert
» 14 sep 2016 22:50
Nou sorry als ik je boos gemaakt heb hoor. Ik was gewoon nieuwsgierig, het klinkt een beetje als water naar de zee dragen.
Kims
Reisexpert
» 15 sep 2016 02:06
Dat mag in een gesloten verpakking en je moet het natuurlijk aangeven voor aankomst.

Ik vraag me ook af waarom alleen? Australie heeft veel soorten koffie en je kan zelfs Douwe Egberts online bestellen mocht je de Nederlandse koffie missen...
Erik
Site Admin
» 15 sep 2016 08:11
Aangeven is sowieso verstandig. Houd er dan ook rekening mee dat ze de koffie waarschijnlijk willen zien wanneer je door de douane gaat. Zorg dus dat je deze gemakkelijk kunt pakken en niet ergens onderin je koffer of backpack hebt zitten. Niets is zo vervelend als je het op moet gaan graven. Ik zou het niet in je handbagage doen (denk ik).

Koffie wordt vaak gebruikt om drugshonden te misleiden omdat de koffie sterker ruikt dan de drugs. Ik zou het daarom in je ruim bagage meenemen. Ik heb zelf ook één keer met Nederlandse koffie in mijn handbagage gevlogen (als soort van cadeau) en op één of andere manier leek het erg interessant voor de douane :)
ubiytsa
Global Mod
» 15 sep 2016 11:55
Salomon schreef:WizardOfOss, lees mijn vraag eens serieus, dit is een belachelijk antwoord, waarom ik dat wil daar geef ik niet eens antwoord op, ik stel deze vraag niet voor jan met de korte naam.
Welkom op een forum. Wij krijgen niet betaald, dus nieuwsgierige vragen zijn nooit belachelijk ;)

Mag wel iets vriendelijker als je geholpen wilt worden.
Salomon
» 15 sep 2016 23:34
ubiytsa schreef:
Salomon schreef:WizardOfOss, lees mijn vraag eens serieus, dit is een belachelijk antwoord, waarom ik dat wil daar geef ik niet eens antwoord op, ik stel deze vraag niet voor jan met de korte naam.
Welkom op een forum. Wij krijgen niet betaald, dus nieuwsgierige vragen zijn nooit belachelijk ;)

Mag wel iets vriendelijker als je geholpen wilt worden.
Ik stel een normale vraag en verwacht ook een normaal antwoord, en tot op heden heb ik dat nog niet.
en als het niet bevalt dan ga ik hier met liefde weer van dit forum.
Travelator
Reisexpert
» 15 sep 2016 23:37
Salomon schreef: Ik stel een normale vraag en verwacht ook een normaal antwoord, en tot op heden heb ik dat nog niet.
en als het niet bevalt dan ga ik hier met liefde weer van dit forum.
:W
WizardOfOss
Reisexpert
» 16 sep 2016 00:27
Erik schreef:Koffie wordt vaak gebruikt om drugshonden te misleiden omdat de koffie sterker ruikt dan de drugs.
Hmmm, ik begin nu een beetje te begrijpen waarom nieuwsgierige tegenvragen niet gewenst zijn....

:X
Kims
Reisexpert
» 16 sep 2016 02:54
Dacht dat je vraag beantwoord was maar ik kan er naast zitten...?
Kims schreef: Dat mag in een gesloten verpakking en je moet het natuurlijk aangeven voor aankomst.
Erik schreef:Aangeven is sowieso verstandig. Houd er dan ook rekening mee dat ze de koffie waarschijnlijk willen zien wanneer je door de douane gaat. Zorg dus dat je deze gemakkelijk kunt pakken en niet ergens onderin je koffer of backpack hebt zitten. Niets is zo vervelend als je het op moet gaan graven. Ik zou het niet in je handbagage doen (denk ik).

Koffie wordt vaak gebruikt om drugshonden te misleiden omdat de koffie sterker ruikt dan de drugs. Ik zou het daarom in je ruim bagage meenemen. Ik heb zelf ook één keer met Nederlandse koffie in mijn handbagage gevlogen (als soort van cadeau) en op één of andere manier leek het erg interessant voor de douane :)
Reismeis
Reisexpert
» 16 sep 2016 19:29
@Salomon:
'Roasted coffee beans and ground, roasted coffee is allowed into Australia from any country if in clean and new packaging and free from live insects and other contamination.'
Bron: http://www.agriculture.gov.au/travellin ... ling-goods

Je moet het wel aangeven bij de douane.
Gerelateerde onderwerpen
meenemen tabak
Medicijnen meenemen
Tent meenemen?
hoeveel moet ik meenemen ?
'De pil' meenemen naar Australie
In totaal is er 1 gebruiker online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 1 gast (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast