Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Medische onderzoeken working holiday visum

Jolienjo
» 05 nov 2010 10:25
Hoi!

Ik ga als het goed is heel binnenkort terug naar Australie, om te werken als verpleegkundige. Hiervoor moest ik voor mijn working holiday visum medische onderzoeken ondergaan (xray, bloedtesten etc). Nu kan ik online de status van mijn visum volgen en zijn alle medische onderzoeken 'finalised'. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik zou namelijk graag willen weten hoe lang het nu nog kan duren voordat mijn visumaanvraag eindelijk rond is nu de testen binnen zijn!?
Hartelijk bedankt!

Groetjes Jolien
Ron
Reisexpert
» 05 nov 2010 15:00
na dat ze de uitslagen hebben ontvangen van je onderzoek en xray kan het nog 2 tot 4 weken duren voor dat je antwoord krijgt, dit heeft er mee te maken hoe druk het is.

heb net even op mijn site gekeken, ik ben toen der tijd 2 augustus naar het zieken huis geweest en op 12 september had ik de goedkeuring binnen. dus je moet toch uiterlijk op 4 weken rekenen.
Jolienjo
» 05 nov 2010 15:18
Hoi Ron,

Bedankt voor jou reactie. Maar bedoel je dat het nu ook nog 4 weken kan duren? Ondanks dat ze de testen al binnen hebben en ze allemaal goed zijn? Het enige wat er nog moet gebeuren is wel of geen goedkeuring voor het visum (als ik het online zo bekijk)... De medische testen zijn goed namelijk. Ik had Australie ook gemaild en daarin vertelden ze mij dat zodra de medische testen afgerond waren ik snel een mail zou krijgen met wel of geen goedkeuring. Zou dit ook nog zo'n 4 weken kunnen duren denk je? Dat wordt mijn vlucht voor de 2e keer verplaatsen dan :(
Bedankt!

Groetjes Jolien
Ron
Reisexpert
» 05 nov 2010 15:35
ja het kan inderdaad 4 weken duren nadat ze de papieren hebben ontvangen. maar volgens mij worden de meesten afgehandeld in 2 weken. wanneer vlieg je??
Jolienjo
» 05 nov 2010 15:42
Ik zou eigenlijk gisteren vertrekken :)
Maar er was met mijn bloedtesten wat misgegaan (het ziekenhuis heeft vergeten de hep B ook te testen, terwijl ik deze wel had aangevraagd). Deze mocht gelukkig per e-mail nagestuurd worden en zijn deze week dus allemaal binnengekomen. Ik heb toen mijn vlucht bij voorbaat al verzet naar a.s. woensdag 10 nov, maar grote kans dat ik deze maandag dus ook weer moet verzetten, want het zal binnen een paar dagen wel niet rondkomen helaas.
Heb je toevallig ook in de zorg gewerkt, ivm de medische onderzoeken?
Ron
Reisexpert
» 05 nov 2010 15:53
nee ik werk niet in de medische zorg, ik was toen der tijd nog in aussie toen ik mijn whvisum verlengde. maar wat ik heb begrepen toen der tijd dat iedereen die de 2de whv aanvraagt een medische test moet doen. ik hoop het voor je dat je voor die datum bericht krijgt dat het is goed gekeurd, maar zie de kans klein in sorry.
Kims
Reisexpert
» 08 jan 2011 04:21
Hi,

Vijf jaar geleden kwam ik op een working holiday Australie binnen en had het plan om als verpleegkundige te gaan werken. Dus vooraf alles voor de registratie geregeld, maar op mijn working holiday aanvraag niet aangegeven dat ik van plan was om in een ziekenhuis te gaan werken. Ik had me bij de NSW Nursing Board (nu 'Australia wide registration', toen nog per staat) geregistreerd, waar niemand om een medisch onderzoek vroeg. Ik ben toen aan het werk gegaan via een uitzendbureau in Sydney en wederom niemand vroeg om een medisch onderzoek. Dus het 1e jaar dat ik hier heb gewerkt, heb ik nooit een 'medical' gehad. Wel toen ik eenmaal een 'sponsorship' werkvisum (erg makkelijk te krijgen als verpleegkundige) kreeg en daarna voor mijn 'permanent residency'. Wat ik wel hoorde is dat het verschilde per Nursing Board hoe streng ze waren en op de regeltjes letten, WA was bijvoorbeeld heel streng.

Maar goed, dat doet er allemaal niet meer toe voor jou want jij hebt het allemaal al gedaan. Heb je al uitslag over je visum?

Ik woon nog steeds in Australie en werk nog steeds als verpleegkundige (in de psychiatrie), mocht je wat info of tips willen qua werkplekken/uitzendbureau's/etc, laat maar weten!! Ik werk voornamelijk via uitzendbureau's op contracten omdat dat aanzienlijk lucratiever is dan rechtstreeks voor ziekenhuizen werken.

Succes ermee! 8-)
Kim
kiki1234
» 30 jun 2011 18:57
Ik moet ook een X-ray test laten doen. Kan iemand mij vertellen waar ik dat het beste kan doen en waar ik de formulieren naar moet opsturen?
Alvast bedankt!
Groet,
Kiki
Kims
Reisexpert
» 03 jul 2011 08:26
Hi,

Je moet dit formulier gebruiken: http://www.immi.gov.au/allforms/pdf/160.pdf

Je kunt de X-ray bij elke radiologie-afdeling/kliniek laten maken op afspraak. Neem de juiste identificatie etc mee, zoals beschreven op het formulier. De arts, kliniek of afdeling stuurt dan in principe de uitslag naar de Australian Immigration Department, zodat de informatie 'confidential' en veilig wordt behandeld. Mochten ze dat niet doen en jij krijgt de uitslag toegestuurd, dan kun je contact opnemen met je case manager bij de Immigration Department om te vragen waar je de uitslag heen kunt sturen.

Veel succes ermee! ^O^
annemieke36
» 08 aug 2011 15:26
Ik moest ook een x-ray laten maken. Dit ben ik 25 juli gaan doen in het O.L.V.G. inmiddels staat er nog steeds niet in mijn visa application progress dat het ontvangen is. Weet iemand waar ik naar toe moeten bellen om te controleren of ze het inmiddels al hebben? Ik heb de ambassade in Engeland al geprobeerd maar dat nummer is steeds in gesprek.
Alvast bedankt
annemieke36
» 08 aug 2011 15:41
Ik heb ook halverwege juli mijn visum aanvraag gedaan en moest ook een rontgenfoto laten maken. Dit heb ik 25 juli gedaan in het O.L.V.G. Nu staat er op mijn visum application progress nog steeds niet dat de foto's ontvangen zijn. Nu gaat het wel kriebelen. Is alles aangekomen? Het ziekenhuis heeft alles naar Sidney gestuurd.
Ik heb al naar de ambassade in Engeland gebeld, maar zij zijn steeds in gesprek. Weet iemand met wie ik contact moet opnemen om te checken of alles al binnen is? Ik heb al een paar keer gemaild, maar de laatste keer duurde het 3 weken voordat ik email terug kreeg en daar stond in:

TIMEFRAME
You must complete your health examination(s) within 28 days after you are taken to have received this letter. As this request was sent to you by email, you are taken to have received it at the end of the day it was transmitted.
If you do not attend your health examinations or contact the department within the timeframe provided, your application may be decided without the requested information being taken into account.

Nu ben ik bang dat mijn visum aanvraag dadelijk verloopt....
Kims
Reisexpert
» 09 aug 2011 16:52
Hi,

Volgens mij regelt de Australische ambassade in Berlijn alle visa voor Nederlanders en niet die in Londen. Ik heb toen contact met hen gehad over de details etc. Ik zou contact met hen opnemen. Stond er op de X-ray papieren dat alles naar Sydney gestuurd moest worden?? Ik dacht namelijk dat dat ook naar Berlijn moest, maar ik kan het fout hebben.

Succes ermee.
Gerelateerde onderwerpen
Working Holiday Visum - 1e en 2e
Working Holiday Visum op je 31ste??
Working Holiday Visum Australië
HELP Working holiday visum verspeelt?
working holiday visum hellup
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten