Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Medicijnen meenemen

FleurBoll
» 23 aug 2013 13:30
Vanaf 3 sept ga ik op reis naar Australië, Nieuw-Zeeland en Thailand. Ik start in Sydney. Heeft iemand ervaringen met het meenemen van een voorraad medicijnen?

Ik heb nl diverse medicijnen voor mijn astma en allergieën en moet een voorraad voor 7 à 8 maanden meenemen, maar kan er nergens duidelijk achterkomen of ik dit van tevoren moet aangeven bij de Australische douane.. Ik heb wel een medicijnenpaspoort, maar deze is in het Nederlands. Ik probeer deze nog in het Engels te krijgen.

Hopelijk kan iemand me verder helpen! Heb al met diverse organisaties gebeld (KILROY, China airlines, Australische ambassade en Australische douane in Brussel) maar krijg het nergens helder of niemand te pakken.
goedkoopvliegenclub
Reisexpert
» 23 aug 2013 21:31
Naast je medicijnpaspoort kan je ook een verklaring ophalen ( in het Engels) van je behandelaar, dat zij dit voorschrijven en jij dit echt nodig hebt.

Overigens, ik reis altijd met een hutkoffer aan medicijnen en heb zelfs high tech koeltasjes bij mij omdat ik medicijnen moet blijven koelen. Dit heeft mij nog nooit problemen opgeleverd. Zorg er wel voor dat je je papieren van je verzekeringen bij je hebt.
Globeskater
Reisexpert
» 25 aug 2013 13:12
Ik had mijn medicijnpaspoort mee en een verklaring in het engels waar alles op stond.. Ben met spuiten naar verschillende landen gereisd en heb nooit problemen gehad... heb zelfs nooit de verklaring hoeven laten zien (wat mij altijd erg verbaasde) Zo lang je geen medicinale cannabis meeneemt denk ik dat je geen problemen hoeft te verwachten!
TravelDoctor
Wereldreiziger
» 26 aug 2013 08:23
Het ligt eraan welke medicatie je mee neemt. Voor sommige medicatie heb je bepaalde verklaringen nodig om het mee te nemen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan slaapmedicatie, antidepressiva's etc. Voor gewone medicatie zoals paracetamol, puffers voor de astma en allergie tabletten zou een medicijnenpaspoort voldoende moeten zijn. Je zou voor alle zekerheid toch een verklaring in het engels kunnen vragen aan je huisarts waar in staat wat je gebruikt en waarvoor om problemen te voorkomen.

Fijne reis
FleurBoll
» 29 aug 2013 19:25
Hartstikke bedankt voor jullie reacties! Ik heb een medicijnenpaspoort en een verklaring (in het Engels) gehaald bij de dokter. Gezien jullie reacties, moet dit voldoende zijn!:)
Gerelateerde onderwerpen
Tent meenemen?
meenemen tabak
Meenemen van Koffie
hoeveel moet ik meenemen ?
'De pil' meenemen naar Australie
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten