Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Medicare verzekering voor Nederlanders in het buitenland

sstteepphhaanniiee
» 29 jun 2015 18:32
Hallo,

Mijn vriend en ik zijn allebei van Nederlandse afkomst en hebben allebei een Nederlands paspoort.
Sinds anderhalf jaar wonen wij op Curaçao. Wij staan hier ingeschreven en hebben hier ook een identiteitskaart.

Wij zouden graag voor een paar maanden naar Australie komen om te gaan werken.
Helaas hebben wij geen Nederlandse basisverzekering wat (voor zover ik begrijp) nodig is om een Medicare Pas aan te vragen.
Ik heb geïnformeerd bij OOM verzekeringen en ik kan daar een ziektekosten verzekering afsluiten voor Nederlanders die in het buitenland wonen.
Nu willen wij graag weten of dit volstaat om Australië binnen te komen en of we dan ook aan het werk mogen.

Ook hebben we in Curacao een bankrekening met voldoende geld. Dit is wel een gezamenlijke lopende rekening.
Wie kan mij vertellen of dit alles voldoende is om onze reis naar Australie voort te zetten?
Kims
Reisexpert
» 30 jun 2015 04:25
sstteepphhaanniiee schreef:Ik heb geïnformeerd bij OOM verzekeringen en ik kan daar een ziektekosten verzekering afsluiten voor Nederlanders die in het buitenland wonen.
Nu willen wij graag weten of dit volstaat om Australië binnen te komen en of we dan ook aan het werk mogen.
Je kunt er zeker mee Australie binnenkomen en gedekt zijn onder Medicare (mits je je registreert), of je gedekt bent tijdens werk, zul je aan OOM moeten vragen.

Succes ermee!
Gerelateerde onderwerpen
Betalen in het buitenland
Sudiefinanciering in het buitenland.
Verzekering voor 1 jaar naar Australië
Auto huren voor Great Ocean Road verzekering
Voor het eerst backpacken
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten