Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Magnetronmaaltijden Hostels

Dee
Vakantieganger
» 16 feb 2010 19:53
Samen met mijn vriend wil ik ca. 3 maanden in Australie gaan rondreizen. Nu vragen we ons af of de meeste hostels ook magnetrons in de keuken hebben waarin we eventueel een kant-en-klaarmaaltijd kunnen opwarmen. Wie heeft hier ervaring mee?
bolletjeom
Reisexpert
» 16 feb 2010 20:21
ja, die heb je soms.
Dee
Vakantieganger
» 21 feb 2010 11:42
Ik zal mijn vraag even toelichten. Omdat we in een redelijk tempo willen reizen zijn we vaak maar 1 of 2 nachten op dezelfde plek. Daarom lijkt het ons makkelijker om af en toe een kant-en-klaarmaaltijd aan te schaffen in plaats van veel boodschappen mee te moeten nemen. En om de kosten een beetje binnen de perken te houden willen we ook niet te vaak uit eten gaan. Helaas kan ik bij veel hostels niet terugvinden of er een magnetron in de keuken aanwezig is. Als iemand tips voor ons heeft of hier ervaring mee heeft, dan hoor ik het graag natuurlijk!
Erik
Site Admin
» 21 feb 2010 12:09
Je kunt dan beter gewoon naar de supermarkt gaan (die overal prima te vinden is) en dan aan het einde van de dag de aanbiedingen meepikken. Dan kun je met een half uurtje koken zeer voordelig eten. WoolWorths is b.v. een supermarkt die erg gelieft is bij reizigers om die redenen.

Wanneer wij echt maar heel beperkt de tijd hadden kochten we de dag ervoor ook noodles, (ook zeer populair :P) die kon je dan opwarmen en kon je bij warme dagen wel voldoende aan hebben (naast voldoende fruit door de dag heen, brood en yoghurt).

Je wordt vanzelf handig in het vinden van budget maaltijden. Wat je bijvoorbeeld kunt overwegen is ook samen met andere reizigers eten te kopen (bijvoorbeeld als je toch van dezelfde tour afkomt en dezelfde plannen hebt) zo kost het per persoon ook weer wat minder en je kunt weer eens wat anders eten dan normaal.

Wat ik me nog wel herinner is dat ze weinig éénpersoonsgerechten hebben (en ik weet niet of ze inmiddels ook al magnetron maaltijden hebben zoals ze die hier hebben, toen iig niet). Ook vlees en andere dingen heb je niet altijd voor 1 of 2 personen. Australiërs gaan maar een paar keer naar de supermarkt en slaan dan meestal groot in. :)
Menelya
Reiziger
» 22 feb 2010 03:31
De meeste hostels hebben magnetrons. Maar verder kost het erg weinig tijd en is het vaak goedkoper om een vers maaltje te koken (handig als je langer op een plaats blijft, wat je over hebt kan je de volgende dag weer eten).
ketting
Reisexpert
» 11 mar 2010 19:43
Nog nooit zoveel pasta en noodles gegeten als in Australie. Ter compensatie heb ik wel veel fruit gegeten. In de Australische supermarkten kun je ook voordelig kleine blikjes vis kopen die je door je pastasaus kan doen.
Marije
Reisexpert
» 12 sep 2010 22:14
Ook een vraagje over koken in hostels: Ik wil het liefst goedkoop eten op reis, dus zal vaak zelf gaan koken. Nou vroeg ik me het volgende af: ik gebruik bij bijna elke maaltijd wel olijfolie om mee te koken/bakken. Maar om nou een eigen fles olie mee te slepen in mijn rugzak van hostel naar hostel...... wat zijn jullie ervaringen? Is er bijvoorbeeld misschien olie aanwezig die iedereen kan gebruiken?
bolletjeom
Reisexpert
» 13 sep 2010 10:40
nee, meestal niet.
olie overgieten in een leeg plasticfles die goed sluit. en je sleept vaak toch een beroemde groene tas mee
Marije
Reisexpert
» 17 sep 2010 23:44
Beetje laat, maar dankjewel!!!! :D Goeie tip inderdaad.
Gerelateerde onderwerpen
Tentje/hostels?
Hostels in Cairns
sydney en hostels
Slaapzak in hostels?
Kortingskaarten (Hostels)
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten