Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

6 maanden west australie

anny
» 11 nov 2012 21:10
We willen volgend jaar 6 maanden naar west australie. Eerst 3 maanden vanaf perth naar broome en misschien nog noorderlijker en terug. Daarna 3 maanden naar het zuiden Armedale e.d.en weer terug naar perth.
Wat is de beste reisperiode? We zijn van plan een auto te kopen en later weer te verkopen. Maar de belangrijkste vraag is:
kunnen we vanaf oktober 2012 t/m maart 2014? Of moeten we vroeger? juni t/m december 2013.
anny
» 11 nov 2012 21:42
Sorry niet Armedale maar Albany .
Kims
Reisexpert
» 12 nov 2012 03:26
Hi,

West-Australie is geweldig mooi en 6 maanden is meer dan genoeg tijd om veel te kunnen zien en ontdekken, super! Er staat best veel informatie zowel onder de reisinformatie als op het forum over WA op deze site.

Als je de tropen in wil, zijn daar de beste maanden tussen mei en september. Zeker niet tussen oktober en maart, zie https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/au ... 10786.html. Uberhaupt is het in de zomer ten Noorden van Perth echt heel warm (40+ graden meestal) en dus niet aan te raden om daar te reizen.

Wat je zou kunnen doen, omdat je zoveel tijd hebt, is in juni in Darwin beginnen en zo naar Perth reizen waar je dan bent in de lente. Dan kun je bijvoorbeeld ook de schitterende Kimberleyregio zien wat echt een aanrader is, koop dan wel een 4WD! Dat is uberhaupt een aanrader in WA als je naar verlaten stranden, binnenlanden en natuurgebieden in wil. In het zuidwesten is reizen in de winter geen aanrader, erg koud en nat (met op sommige plekken sneeuw) Daar is het eind lente tot eind herfst erg mooi.

Dus in juni in de tropen beginnen is perfekt en dan richting zomer naar het zuiden, dan reis je mooi met de seizoenen mee. Als je echt alleen in WA wil blijven zou je in Broome kunnen beginnen en dan de Kimberleyregio in gaan voor je naar het zuiden afzakt.

Voor meer info over deze routes, zie ook 4wd-camper-van-t24797.html

Succes met de voorbereidingen!
Francine
Reisexpert
» 12 nov 2012 19:26
Niet echt iets aan te vullen op de informatie van Kims. Helemaal gelijk.
En super dat jullie voor WA kiezen. Zo mooi!
jacob1985
» 15 nov 2012 12:37
Wij zijn eind september/ oktober vanaf Darwin naar Perth gereden. Fantastische reis, dus zeker doen. Houd echter wel rekening met je budget, het is er niet heel goedkoop. Zeker in het noorden betaal je je scheel aan zaken als brandstof en boodschappen.
Moreno
Vakantieganger
» 25 nov 2012 05:39
Omgeving Margaret River is onwijs mooi. Ik ben van Perth naar Mandurah, Bunbury Busselton Margaret River Augusta, Denmark, Albany, Jerramungup naar Esperance.
Mooie plaatsen, weinig tourisme en een mooie omgeving.
Ik heb deze reis gedaan door middel van liften. Hele mooie ervaring om te doen. Het ging niet vlekkeloos.

- Gestrand in Margaret River. Hostels waren allemaal vol. Hotels te duur. Dus ben ik naar het strand gelift en daar mijn hangmat op gezet.
- Gestrand in Jerramungup. 200 inwoner dorp. Dus in het locale park geslapen.
- 1 keer 3 uur lang gewacht op een lift in the middle of fucking nowhere. Temperatuur was erg hoog.

Maar achteraf was het toch een geweldig avontuur.
Ps: Niet aan te raden om alleen te doen. Ik had ook een reismaat en in de ergste omstandigheden sleep je elkaar er toch doorheen.
Gerelateerde onderwerpen
West Australië
Tips west Australië ?
Route West Australië
West Coast Australie
Route West Australie
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten