Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

10 maanden stage Australie

sophie-nagel
» 30 jun 2010 10:36
In 2006 ben ik met mijn ouders op vakantie geweest naar Australie en ik was meteen verliefd, nu doe ik hogere hotel school en ik zou heel erg graag stage willen lopen in Australie. Alleen duurt deze stage 10 maanden en heb net een beetje snel zitten zoeken op internet voor een visum, maar klopt het dat je maar voor maximaal 6 maanden bij dezelfde werkgever mag werken!? Dus dat ik die stage eigenlijk wel kan vergeten.. :'( heeft iemand hier ervaring mee en hoe heb je dit opgelost??
Alvast bedankt! ^O^
ketting
Reisexpert
» 01 jul 2010 12:02
Vraag een Occupational Trainee Visum aan. Is twee jaar geldig.
Mirjam Sleeboom
» 01 jul 2010 14:30
Volgens mij kan je werkgever na 6 maanden verlening aanvragen. Dan zegt hij dat je belangrijk bent voor zijn bedrijf. ( ben je ook want je doet waarschijnlijk een onderzoek). Maar dat was 4 jaar geleden dat het zo was. Dus ik weet niet of dat nu nog zo is. Iig succes! Ik wil ook wel weer terug.
Mirjam Sleeboom
» 01 jul 2010 23:50
Bedacht me ineens dat ze hier beurzen houden voor als je in australie wilt werken. Ff gegoogled en je kan er ook info over stage lopen vinden incl. Bedrijven die stagaires zoeken! http://www.emigratiebeurs.nl/nl/
funnyflower
Reiziger
» 02 jul 2010 09:10
Je moet samen met je stagebedrijf een Occupational Trainee Visa aanvragen.

DIt is dus een heel ander visum dan het Working Holiday visum waar jij het volgens mij over hebt (dat je maar max 6 mnd mag werken voor 1 werkgever). WHV kun je gebruiken om na je stage te reizen/werken etc :)
Susannedebruin
Vakantieganger
» 07 apr 2011 14:40
Hi,
Je kunt ook stage lopen op het Work & Holiday visum als je dit nog niet hebt gehad. Het is inderdaad wel zo dat je dan niet langer dan 6 maanden bij 1 werkgever mag zitten, maar een verlenging is aan te vragen.

Een stage via het trainee visum is vaak heel lastig en ook voor bedrijven een klus om aan te vragen. Hier hangen ook hoge kosten aan voor bedrijven.

Succes!

Susanne,
Kars
Wereldreiziger
» 22 apr 2011 00:03
Met een stage kan het ook zo zijn dat je niet officieel als werknemer geregistreerd staat. Dit hangt af of je een vergoeding voor je stage krijgt of niet. Als je geen vergoeding krijgt kan je dus gewoon met een work holiday visum stage lopen van langer dan 6 maanden en eventueel nog een bijbaan er naast nemen. Simpelweg omdat je dan geen geld krijgt en dus geen werknemer bent. Je moet dus even overleggen met je stageplek hoe ze jou daar registreren, als dat als "voluntueer" is, is er niks aan de hand, als het als "employer" is, moet je wat meer gaan uitvogelen, maar het kan ook. Als je wel een stagevergoeding krijgt dan is het heel wat moeilijker.

Eigenlijk is Occupational Trainee Visa het officiële visum voor een stage, maar de nadelen daarvan is dat het bedrijf waar je stage gaat lopen geld kost, jou geld kost en een langere procedure. Het voordeel is dan weer wel dat je 2 jaar daar mee weg kan blijven. Vele bedrijven die weigeren ook om dat visum aan te vragen, doordat het hun geld kost. Ze besteden het liefst zo min mogelijk geld en prefereren dus ook dat je op een andere manier daar komt, bijvoorbeeld met een work and holiday visum.
Gerelateerde onderwerpen
Stage Sydney + rondreizen (2 maanden)
Stage lopen in Australië!
Visa 2e stage in Australië
Stage Australië, welk visum?
Buitenlandse stage Melbourne, Australië
In totaal is er 1 gebruiker online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 1 gast (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast