Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

2 maanden Melbourne - Cairns

Rrianne
» 08 nov 2010 11:49
Ik ga van januari tm maart 2011, 2 maanden met een vriendin naar Australie. We gaan dit met een camper doen en willen dan van Melbourne naar Cairns reizen. Nu vroeg ik mij af welke ervaringen jullie daarmee hebben? Is deze afstand haalbaar in 2 maanden of betekend het dat we meer in de camper zitten dan dat we ergens kunnen blijven hangen. Is het dan bijvoorbeeld verstandiger om vanuit Sydney te reizen? En hoe zit het met de campings daar, qua kosten en beschikbaarheid? Nu is het in het noorden natuurlijk ook het natte seizoen in deze maanden, ons was aangeraden dat het dan toch verstandiger is van Melbourne naar boven te reizen, omdat je dan een grotere kans hebt om minder regen...Waarschijnlijk gaan we de regen niet ontlopen... :) Maar ben toch benieuwd naar andere ervaringen!

Groetjes Rianne
timmieboyvr
Wereldreiziger
» 10 nov 2010 21:29
Hoe het qua campings zit weet ik niet precies maar twee maanden van Melbourne naar Cairns zou wel kunnen aangezien je tussen Melbourne en Sydney waarschijnlijk vrij snel door zult rijden (daar is niet heel veel speciaals te doen). Ik denk persoonlijk dat je beter in Sydney kunt starten en dan in twee maanden naar boven kunt reizen naar Cairns (of andersom als dat qua seizoen beter uitkomt). 2 maanden voor de oostkust geeft je ruim de kans om optimaal te genieten van alle leuke dingen die daar te doen zijn! Je kunt eventueel ook 1,5 maand pakken voor de oostkust en vervolgens vanuit Cairns (of Sydney) een goedkope vlucht pakken naar Melbourne of Alice Springs (de Outback van Australië is ook erg interessant!) en daar dan verblijven in hostels en leuke dingen doen. Misschien kun je je ticket zo boeken dat je vanuit Melbourne terug kunt vliegen, zo niet dan ben je voor 50AUD met de bus in één dagje vanuit Melbourne in Sydney! Veel plezier in ieder geval! :D
Gerelateerde onderwerpen
Cairns-Melbourne
Cairns-Melbourne in 8 weken
Tips, camperreis Cairns-Melbourne
Van Melbourne naar Cairns
Van Cairns naar Melbourne in oktober
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten