Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Is 3 maanden lang genoeg voor Oostkust Aus?

dina
» 01 nov 2012 18:50
Hallo iedereen,

Het idee is om met een vriendin een rondreis te maken. Eerst 1,5 maand naar Nieuw Zeeland (is dit misschien te lang?) en dan 3,5 maand naar Australië. Voor beide landen kopen we een auto.

In Australië willen wij vanaf Melbourne naar Cairns. Is dit te doen in 3,5 maand? (Op een relaxt tempo!)
En is er dan eventueel ruimte om Alice Springs nog te zien?
Kims
Reisexpert
» 02 nov 2012 02:00
Hi,

De tijd die je voor beide trips hebt zijn prima. Het ligt er ook aan hoe je reist. Nieuw-Zeeland in 1,5 maand is waarschijnlijk zelfs wat krap, je zult in ieder geval keuzes moeten maken want het is een groot land met veel bezienswaardigheden. 3,5 maand voor de Oostkust geeft je flexibiliteit om ergens langer te blijven als je dat leuk vindt en extra dingen te doen of zien die je van andere reizigers hoort. Je zou eventueel naar Alice Springs (en ik neem aan Uluru, wat honderden kilometers van Alice ligt) kunnen maar hou er rekening mee dat dat duizenden kilometers extra rijden is. Let op de seizoenen! Wanneer willen jullie gaan??

Ik zou geen auto kopen voor 1,5 maand, is veel te kort. Voor je een auto hebt gekocht en alles hebt geregeld ben je minimaal een week verder en om er zeker van te zijn dat je hem weer kunt verkopen moet je toch rekenen op 2 weken, ligt ook weer aan de seizoenen. Dan hou je niets over voor je toch al krappe reis. Voor die trip zou ik een auto/busje huren. Voor 3,5 maand is het wel te doen. Laat je auto zeker mechanisch checken voor je hem koopt, hoe betrouwbaar de verkopers ook lijken. Het gebeurt ontzettend vaak dat backpackers met een wrak komen te zitten waar ze ontzettend veel geld aan kwijt zijn. En mechanische problemen vallen niet perse altijd op.

Veel plezier!
Francine
Reisexpert
» 02 nov 2012 13:03
Helemaal eens met de reactie van Kims.
Nieuw Zeeland is inderdaad ook echt groot en veel te doen en zien. Mogelijk zou je nog een half maandje extra kunnen blijven. Drie maanden voor Melbourne-Cairns is goed te doen.
Hebben jullie al een tijd van het jaar in gedachten? Dat maakt nogal een verschil. In NZ wil je echt het liefst in de zomer (onze winter) zijn. Anders kan het echt goed koud zijn! En in het noorden van Australië (Cairns) wil je juist niet in onze wintermaanden zijn vanwege het regenseizoen. Hou daar rekening mee!
TRB
Wereldreiziger
» 08 nov 2012 10:59
Naar mijn mening is 2.5 maand ook prima voor Melbourne-Cairns. Het stuk Melbourne (en Great Ocean Road)-Sydney heb je in 2 weken echt wel gezien. Sydney-Cairns heb ik zelf in 1 maand tijd gedaan, maar doe je erg rustig aan dan is 2 denk ik beter. Als ik jullie was zou ik dan de maand die je over houdt besteden in Nieuw Zeeland en/of mogelijk een stuk Outback meepakken. Voor vragen over de oostkust: pm me maar. Ik heb die in juli nog bereisd en zit nu nog in Sydney.
YvetteB
» 19 jan 2013 07:33
Ik denk ook dat 3 maanden lang genoeg is. Ik heb het zelf in 2,5 maand gedaan vanaf Melbourne naar Cairns en dan heb je echt wel genoeg tijd en een relaxed tempo. Als je hulp nodig hebt met het plannen van je trip of een flinke korting wilt ontvangen voor bijvoorbeeld Fraser, Whitsundays en duiken in het reef kun je het beste vantevoren een EastCoast pakket samenstellen. (je kunt alle data open houden en ze gewoon gebruiken als je er eenmaal bent, is een stuk goedkoper dan alles los doen onderweg!)
Sannekoppen
» 19 jan 2013 13:31
Waar is zo een EastCoast pakket te boeken? Ter plekke of in Nederland?

Ik ben zelf nog heel erg aan het oriënteren.
TRB
Wereldreiziger
» 19 jan 2013 13:44
Lekker te plekke boeken. Je komt om in alle tourbureautjes die met aanbiedingen strooien. Aan het begin van je reis reserveer je hier gewoon 1 of 2 dagen voor en dan plan je ter plekke alles in. Werkt prima.
Gerelateerde onderwerpen
6 maanden oostkust AUS begin Oktober
Maand genoeg voor oostkust Australië?
2 maanden oostkust?
6 maanden (vanaf september) langs oostkust
Route haalbaar in 3 maanden?? Oostkust, Outback, Great Ocean
In totaal is er 1 gebruiker online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 1 gast (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast