Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

2 maanden backpacken Australië

Tomvanduijnhoven
» 16 aug 2012 16:44
Hallo allemaal,

Ik ben Tom, 22 jaar en zit met het idee om in december en januari naar Australië te gaan om te gaan backpacken. Ik weet dat twee maanden kort is en het liefst zou ik eerder gaan of langer blijven, maar dat is helaas niet mogelijk.

Nu zat ik zelf te denken om tijdens deze twee maanden de Oostkust te bekijken van Noord naar Zuid (bv. Cairns - Sydney). Echter lees ik veel dat je tijdens deze maanden beter het noordoosten van australie kunt vermijden ivm overstromingen en wateroverlast.

Een andere optie waaraan ik dacht ik starten in Darwin en dan vanuit daar naar Alice Springs en Adelaide. En daarna vanuit Adelaide de zuidoost kust te verkennen met eindpunt Sydney (of misschien zelfs Brisbane??)

Mijn plan is om zoveel mogelijk samen met andere backpackers te reizen of met het OV.

Graag hoor ik jullie reacties.

Groeten, Tom
ketting
Reisexpert
» 16 aug 2012 20:31
In die periode is het in het noorden van Australie dan "wet season". Het is dan vooral erg warm en vochtig. Behalve dat je kans hebt op floods en wateroverlast lijkt het me geen pretje met die hoge luchtvochtigheid. Alice springs zal anders zijn maar daar is het dan ook flink warm, 35 graden is eerder regel dan uitzondering. Al zul je daar geen weken verblijven.

Ik zou, zoals je zelf aangeeft, van Alice Springs via het zuiden naar Brisbane gaan.
Gerelateerde onderwerpen
Kosten 2 maanden backpacken in Australië?
Budget voor drie maanden backpacken australie
4 maanden Australië
Australië in +-2 maanden
2 maanden Australië
In totaal is er 1 gebruiker online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 1 gast (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast