Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

5 maanden Australie

Rookie
» 27 sep 2010 10:27
Half november vetrekken we met zn 2en naar Adelaide om daar onze reis te beginnen langs de zuid/oost kust.
Adelaide - Melbourne - Canberra - Sydney - Brisbane - Cairns.

Het enige wat we echt willen is met NYE in Sydney zijn, nu is mijn vraag 5 weken van Adelaide naar Sydney gaat dat lukken? Waarschijnlijk zal Melbourne lastig zijn om binnen enkele dagen door te reizen, is het te doen om Melbourne in eerste instantie over te slaan en dan na NYE terug te gaan vliegen/trein naar Melbourne om rustig daar de tijd te nemen of kan dat ook binnen enkele dagen.

Graag hoor ik jullie reacties/tips/opmerkingen!!! :)
Moira
Reisexpert
» 27 sep 2010 13:19
ik weet niet of je er al aan gedacht hebt maar mocht je in Sydney willen verblijven moet je nu echt wel gaan boeken je bent eigenlijk al te laat want er zal al zeer veel volgeboekt zijn. Dus hopelijk heb je dat al vast gelegd.
Verder is het zo'n 1200 km van Sydney naar Melbourne dus je zou dit met een auto in zo'n 3 dagen kunnen doen ik heb dit in 1 week gedaan en wij zijn overal gestopt en de omgeving gaan bekijken.

gr van Moira
Diana Meent
» 28 sep 2010 10:30
1 dag Adelaide en 1 dag Canberra is genoeg vind ik persoonlijk.. Zou echt de tijd nemen in Melbourne, gave stad en goed feesten ;-) 5 wkn Melbourne en de great ocean road is goed te doen, zou niet "helemaal" weer teruggaan naar Melbourne, maar is mijn mening :-) Hou er rekening mee dat alles vol zit rond kerst en oud en nieuw, zorg dat je van te voren een slaapplaats hebt! Enjoy! Its a great country!
Larissa Laus
» 28 sep 2010 12:10
Als je wil is alles mogelijk en in 5 weken van Adelaide naar Sydney gaat echt wel lukken. Canberra zou ik maar een dagje blijven, is niet zo veel te zien en doen maar wel leuk er geweest te zijn. Adelaide daar en tegen vond ik wel supergaaf! Leuke stad, je kunt er goed stappen en er is in de opgeving zat te doen zoals bv. de Adelaide Hills. Je kunt bv van Adelaide naar Melbourne reizen. Pak je gelijk de Great Ocean Road mee. Melbourne is supergaaf! Neem lekker de tijd, maar een paar dagen is ook wel goed. Het ligt er maar helemaal aan waar je van houdt. De 1 heeft het na 2 dagen in een stad al gezien en de ander wil niets liever dan langer blijven. Je hebt natuurlijk wel bij Melbourne Philip Island met de pinquinparade ( supercool) en het Grand Prix Circuit van Melbourne .Van Melbourne via Canberra naar Sydney. Heb je trouwens al een slaapplek in Sydney voor NY? Zo niet denk ik dat je wel problemen daarmee krijgt nu. Of er is helemaal geen plek meer, of het is peperduur.
Dus.....alles kan, niets moet..trek je plan van wat je wil zien, hoe je gaat reizen en plan zo goed mogelijk in.
Succes!
Rookie
» 29 sep 2010 09:24
Thanks voor jullie reacties, 5 weken moet dus "makkelijk" lukken...Met een verblijfplaats in sydney met ny zijn we druk. bezig!

Ik zie dat jullie wel gewinterde reizigers zijn, na NYE willen we vliegen naar new zeeland, iemand daar ervaring mee? Makkelijkst is vliegen van Sydney naar Auckland neem ik aan? 1,5 / 2 weken new zeeland lijkt me genoeg of is dat juist te lang?
zomersproetjes
Reiziger
» 29 sep 2010 11:02
1,5-2 weken is wel heel erg kort voor NZ.. 4 weken is wel zo'n beetje het minimum als je iets wilt zien.. Je kunt idd vliegen op Auckland (noordereiland) of Christchurch (zuidereiland). Handigst is een combinatie, dus via de een heen en de ander terug..
Gerelateerde onderwerpen
2 maanden Australië
3 maanden Australië
2 maanden Australië
4 maanden Australië
Australië in +-2 maanden
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten