Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

2 maanden Australië

miloujanssen
» 26 sep 2010 19:27
Hallo,

Ik ben Milou, 19 jaar en ik wil graag in de zomer van 2011 juli en augustus doorbrengen in Australië. Heb er specifiek voor gekozen om 2 maanden te doen aangezien ik nog nooit helemaal in mijn eentje ergens heen ben geweest en eerst wil zien hoe het er aan toe gaat voordat ik besluit ergens een heel jaar te gaan zitten. Ik ben dus zoals ik al zei nog nooit wezen backpacken en vraag me af of jullie misschien tips hebben
- wat de beste route is in juli & augustus ivm regenseizoen
- welke dingen je echt moet zien/doen
- of het te regelen valt zonder een organisatie
- hoeveel ik ongeveer kwijt ben incl. ticket.
Ik regel alles het liefst zelf maar ben toch bang dat ik uiteindelijk niet weet wat ik moet doen en me alleen ga voelen. Ik wil uiteindelijk het liefst met een camper weg en kamperen maar denk niet dat dat erg leuk is in mijn eentje, volgens mij is een camper huren ook erg duur maar dat weet ik dus allemaal niet, klinkt gewoon wel leuk :p dus brand maar los!
Diana Meent
» 27 sep 2010 10:40
Hoi Milou! Geloof me.. Je zult je niet alleen gaan voelen en zoooooveel andere backpackers ontmoeten.. het land barst ervan ;-) Soo.. no worries! Waarschijnlijk heb je spijt na 2 maanden dat je niet voor een jaar kan blijven haah!! Het is echt een super geweldig land waar je je geen moment zult vervelen.. Neem genoeg geld mee zodat je lekker kunt feesten, shoppen en veel leuke tours kunt doen.. Prijzen liggen gelijk aan nederland, soms wat goedkoper. Check alvast wat sites van hotels voor een idee van de prijzen en ook tours kun je online vinden. Succes!
Larissa Laus
» 27 sep 2010 12:20
Hi Milou! Wat een geweldig idee! Je gaat een supertijd tegemoet!
Je kunt via een organisatie zo'n startpakket regelen maar mijn ervaring is, is dat je het net zo goed zelf kunt doen. Het kost je alleen maar extra geld en de info die je daar krijgt zul je waarschijnlijk niet veel aan hebben. Je gaat niet werken, alleen reizen dus je hoeft geen bankrekening te openen, tax nummer aan te vragen etc. Dus lekker zelf regelen. Via internet kun je een hostel boeken voor de eerste paar dagen en dan verder zien. Een camper huren is erg duur. Kies dan voor een auto ( ford falcon station o.i.d) dan kun je je tentje gewoon meenemen. Ik heb een Ford Falcon gehuurd voor 3 maanden bij Travellers Auto Barn vis Australian Backpackers in Alkmaar. Heel vroeg van te voren al geboekt, scheelt enorm veel geld. Ze zijn niet de beste,hoort soms rare verhalen maar bij mij is het prima gegaan. De auto heeft ook totaal geen kuren gehad. En bovendien is het huur dus als er iets is dan krijg je een andere. Benzine is iets goedkoper dan in Nederland. Een ander idee is een buspas van bv. Greyhound. Ze hebben verschillende trajecten. Aangezien je 2 maanden gaat en 19 bent lijkt de oostkust wel een goeie optie. Heel veel te doen en te zien! Zijn niet de warmste maanden maar wel het minst regen. Queensland is ook helemaal super. Je kunt dan ook bijvoorbeeld met de bus richting Ayers Rock..anyway heel veel mogelijkheden. Westkust ben ik zelf nog niet geweest, de rest van OZ wel gezien.
Als ik jou was zou ik een keertje met Australian Backpackers bellen. Ze zijn echt superaardig en geven je heel veel tips en trucs.
miloujanssen
» 30 sep 2010 11:29
Hoi! Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb de website van Greyhound bekeken en ik zag al een aantal pakketten, ik wil graag vanaf Sydney naar Cairns met de bus en daar dan 2 maanden over doen.

Heeft iemand ervaring met de Greyhound bus? Hoe zit dat dan precies in elkaar? Als je zeg maar zo'n pakket aanschaft en je heb na 2 ritjes geen zin meer om met die bus te gaan bijv.. kan je zeker niet je geld terug krijgen? En kan je gewoon zo lang als je wilt op een bepaalde plek blijven?

Ik denk dat ik rond de 3000 euro meeneem voor 2 maanden.. zou ik het hier mee redden?
Erik
Site Admin
» 30 sep 2010 16:04
Je hebt de keuze om bijvoorbeeld een traject kaart te kopen. Dan ben je per kilometer goedkoper uit. Maar zoals je al aangeeft zit je dan vast aan dit traject. Dit kun je deels ondervangen door op andere trajecten losse kaarten te kopen, maar dan moet je wel kijken dat je goedkoper uit bent dan losse buskaarten.

Je kunt dus ook losse kaarten kopen, maar dat is meestal wat duurder, maar je bent wel flexibeler. €3000,- voor 3 maanden is denk ik wel genoeg.

De Greyhound heeft een aantal touringcars (Zoals die bussen waarmee je naar spanje e.d. op vakantie gaat) en rijdt van stad naar stad. Daar kun je op en uitstappen wanneer jij wilt. Je hgeeft wel vooraf aan waar je er uit wilt, en je geeft ook vooraf aan dat je mee wilt vanuit een bepaalde plek (dat kan per telefoon). Anders rijdt de bus de plek voorbij als er geen boekingen gemaakt zijn en er niemand uit hoeft te stappen. Het is een prima manier om te reizen.
marjanne2501
» 23 nov 2010 23:09
...
miloujanssen
» 18 dec 2010 13:11
Hoi allemaal, bedankt voor jullie reacties!

Ik had nog een paar vragen,

- Is het beter om naar Sydney of Brisbane te vliegen als ik naar Cairns wil? Ik ga maar 2 maanden en wil ook niet te haastig moeten doen. Ik ben niet zo'n stads mens maar vind wel dat ik Sydney gezien moet hebben als ik daar ben..

- Wat moet je in godsnaam allemaal meenemen? Ik heb echt het idee dat mijn backpack uit gaat puilen, ik neem altijd veel te veel mee als ik op vakantie ga.

- Wat moet je absoluut thuis laten?

- Wat zijn zo ongeveer de kosten van een overnachting in een hostel?

- Wat zijn jullie ervaringen als soloreizigers?

Dat was het wel zo'n beetje.. haha.
bjorn86
» 22 dec 2010 11:38
Hallo Milou,

- In 2 maanden van Sydney naar Cairns reizen is inderdaad een lange reis voor een wat kortere periode. Vooral als je alles gezien wilt hebben. In de periode dat jij gaat is het droogseizoen aan de gang in de noordelijke helft van australië. Van Cairns tot aan Brisbane zul je dan weinig regen hebben en veel mooi en warm weer. Echter in het zuiden van Australië zal het zeer koud en nat kunnen zijn.

Ik zou zeggen start je reis in Sydney, iedereen die naar Australië gaat moet dat toch op zijn minst gezien hebben :P. Pak dan na 2 a 3 dagen een binnenlandse vlucht naar Brisbane en vervolg je reis vanaf daar naar Cairns. Je kan dan ook vanaf Cairns weer terug naar Nederland vliegen. Zo zul je nog genoeg super mooie en leuke dingen zien en doen in Australië.

- De kosten voor een hosel variëren zeer veel. Ga uit van gemiddeld tussen de 20 en 40 dollar.

- Ik kan je helaas nog niet helpen met mijn eigen ervaringen, ik zal namelijk pas in april vertrekken voor een jaar richting Asutralië. Ook voor mij zal dat de eerste keer zijn dat ik voor een echt lange periode van huis ben. Maar aan de verhalen te horen zal dat geen probleem moeten zijn :).

- Laat je koffer thuis en neem een backpack mee. Dat is zowiezo een tip die iedereen je wel zal geven. Daarnaast heb ik de tip gekregen om echt alleen het minimum mee te nemen. 2 lange broeken, 2 korte broeken en wat shirts enzo is al meer dan voldoende. En daarnaast kan je er vanuit gaan dat je daar eigenlijk ook echt alles kunt kopen. Scheelt een hoop reisgewicht ;).

Hopelijk heb ik je hiermee een beetje geholpen. Heel veel plezier met de voorbereidingen en wens je een fijne reis toe!.

Groetjes,

Björn
Gerelateerde onderwerpen
5 maanden Australie
4 maanden Australië
3 maanden Australië
2 maanden Australië
Australië in +-2 maanden
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten