Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

2 maanden Australie (juli/augustus): What to see?

Lisa2323
» 02 jan 2013 20:43
Eind maart ga ik 5 maanden op reis naar Zuid-Oost Azie en Australie. Ik zal 3 maanden in Zuid-Oost Azie verblijven en uiteindelijk eind juni vanaf Singapore via Brisbane naar Cairns vliegen.

Dan heb ik nog 2 maanden in Australie. Ik zal terugvliegen vanaf Sydney. Het plan was om samen met een vriendinnetje de Oost kust te bezoeken. Helaas kan zij niet meer mee. Ik denk er nu aan om juist Darwin/Perth/Midden Australie of juist nog een stukje Zuid Australie (Tasmanie?) te bezoeken. Het liefst wil ik zo reizen dat ik lekker weer heb! En juist van de route die veel mensen doen (oost kust) af te wijken. Eigenlijk staan alle opties nog open ^O^

Het nadeel is dat ik waarschijnlijk aangewezen ben op een buspas. Of als iemand toevallig in die periode ook in Australie is?? :)

Tips voor een route die begint in Cairns zijn welkom!
Reismeis
Reisexpert
» 03 jan 2013 07:48
In junu en juli is het weer heel fijn in het noorden. In Cairns kun je rekenen op temperaturen rond de 25, 30 graden. 's Avonds kan het wel wat fris worden. In principe heb je in deze tijd van het jaar niet zoveel regen in de tropen. Brisbane is op zich ook nog wel lekker, maar wel kouder dan Cairns. Hoe zuidelijker je gaat, hoe kouder het wordt.

Je start dus in Cairns en je vliegt terug vanaf Sydney. Stel, je wilt van Cairns naar Darwin. Dat is bijna 2900 kilometer. Hoe ga je hier naar toe? Met de bus of met het vliegtuig? Mijn ervaring is namelijk dat het met de bus ontzettend lang duurt (voordeel: Je ziet wel veel van de omgeving!!) en dat het meestal niet veel goedkoper, of soms zelfs duurder is dan een vlucht.
Lisa2323
» 03 jan 2013 08:04
Bedankt voor je reactie! Ik start inderdaad in Cairns en ben nog zoekende naar hoe ik wil reizen. Aangezien ik nu dus geen 'reismaatje heb', is de bus op dit moment het meest aannemelijk. En wellicht een keer een vlucht. Ik vlieg inderdaad terug vanaf Sydney. Hier ben ik echter al eens geweest, dus dit is puur om 'terug te vliegen'.

Maar met de bus reizen via Darwin richting Adelaide is dus niet echt te doen denk? Aangezien dat super ver is..? Ik twijfel nu ook of ik niet beter langer in Indonesië zal blijven en alleen een klein stukje van Australië zal doen. Heb jij ervaring met alleen rondreizen in Australië? Het meest ideaal zou zijn om iemand te vinden met wie ik een auto zou kunnen huren of iets.
Kims
Reisexpert
» 03 jan 2013 08:10
Hi,

Waarom zoek je niet ter plekke backpackers om mee te reizen in hun auto? Dat wordt ontzettend veel gedaan, geeft je meer vrijheid, goedkoper door gedeelde kosten, lekker kamperen en gezellig. Het wordt vaak geadverteerd op gumtree en in hostels dmv briefjes etc.

Succes ermee!
Lisa2323
» 03 jan 2013 08:21
Thanks voor de tip :) Dat is wel een goed idee ^O^ Inderdaad het beste denk om gewoon te gaan en zien waar je uitkomt!
Reismeis
Reisexpert
» 03 jan 2013 16:13
Dat is een hele goede insteek ^O^ En misschien ook wel een goede oplossing. Ik heb weinig alleen gereisd in Australië, ik was of samen met mijn gastfamilie, vrienden of andere uitwisselingsstudenten. Je kan prima met bussen reizen hoor! De afstanden zijn daar nou eenmaal immens, met de bus en de trein duurt het heel lang en met een vlucht ben je in een mum van tijd op een andere bestemming. Een voordeel van het reizen met bussen/treinen is dat je heel veel ziet van het land. Maar goed, het is maar net wat je zelf wilt. Je moet vooral doen waar jij je prettig bij voelt! Als er specifieke bezienswaardigheden zijn die je wilt zien of steden zijn die je wilt bezoeken, dan moet je daar natuurlijk wel rekening mee houden.
Gerelateerde onderwerpen
Een maand in Australië (juli/augustus)
Route voor juli/augustus 2017
Temperatuur Oostkust periode juli/augustus
2 maanden Australië
2 maanden Australië
In totaal is er 1 gebruiker online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 1 gast (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast