Laos/Cambodja te bezoeken in nat seizoen?

Pijja
» 01 mar 2007 00:39
Mijn vriend en ik vertrekken eind juni voor 1 jaar naar Australie/Nieuw Zeeland en maken op de heen- en terugweg een stopover in Azie, in 2 verschillende landen.
We willen in ieder geval 1 tussenstop op Bangkok.
Vanuit daar willen we het liefst Laos en Cambodja in, maarrr.... volgens mij is het daar dan nat seizoen, weet iemand of dat erg belemmerend is met het reizen? Of valt dat allemaal wel mee? De periode waarin we daar zullen zijn is of op de heenweg (juni/juli) of op de terugweg (mei/juni). Wat is gunstiger?

Groetjes Elvera
bolletjeom
Reisexpert
» 01 mar 2007 11:23
dat is echt heel moeilijk te zeggen. De ene keer is het een "probleem" en de andere keer niet.
In het algemeen is een regenseizoen heel goed te doen.
Je kunt de klok er op gelijk zetten dat het rond 4 uur even met bakken uit de hemel komt zetten en dat is het wel zo'n beetje.
Soms staat er eens een straat blank en moet je een brommertje huren voor 10 meter als je geen natte voeten wilt krijgen.
En heel af en toe dan is het seizoen heftiger dan anders en hebben sommige landen op sommige plaatsen echt overstromingen. en dan moet jij net uitgerekend op die plek zijn.......en dat is nog een prestatie opzich ;-)

Het kan alleen een probleem zijn als je met een auto de jungle in wilt. Wij hadden een vrijwilligersproject in noordthailand bij een hilltribe en tegen het einde van het project moest de auto gewoon "thuis" gelaten worden en moesten we 2 uur lopen naar het volgende dorp. Maar om eerlijk te zijn had dat ook wel charme ( en het was heuvel af....dat helpt ook ;-) )

ik zou gewoon gaan wanneer het je het beste uitkomt!

gr rudi
Pijja
» 01 mar 2007 23:22
Bedankt voor je antwoord, wat je zegt zit zeker wat in, dat het ook z'n charme kan hebben!
We gaan gewoon en dan zien we wel of we pech of geluk hebben, we kunnen toch zelf bepalen hoe lang we er blijven dus bij pech eerder weg.... of juist langer blijven en hopen op drogere tijden :wink: !
bolletjeom
Reisexpert
» 02 mar 2007 09:46
:!: Thats the Spirit!!!! :wink:
kohraya
Reisexpert
» 02 mar 2007 11:16
Ik heb een paar keer een motor gehuurd en deed zoals al de rest: met de poncho door de regen. 't Is toch niet koud. Koop je dus een goede poncho en zo'n klein regenscherm wat makkelijk in je daypack past. Je zal het nodig hebben.

De stand vd rivieren kan wel betekenen dat je bepaalde trajecten niet per boot kan doen wegens te gevaarlijk. En ook in de open bootjes geldt hetzelfde: poncho bij de hand houden.

Wat betreft de staat vd wegen, ach ... of het nu regent of niet, die wegen zijn zowiezo slecht.

Het regenseizoen houdt mij iig niet tegen om te reizen. Vaak zijn de watervallen dan trouwens op z'n mooist.
bolletjeom
Reisexpert
» 02 mar 2007 11:59
Poncho....

in Azie ( en hier bij de HEMA) kan je super dunne doorzichtige wegwerp poncho's kopen.
Die zijn niet alleen spotgoedkoop, lichtgewicht en klein... ze gaan ook een aantal keren mee.
Wij hebben onze dure poncho op een gegeven moment maar weg gedaan omdat ie te zwaar en te groot was en ook nog eens ging stinken op den duur. De dunne plastic dingetjes gaan op den duur ook stinken ( omdat je vaak niet de kans hebt om ze helemaal goed te drogen voordat je ze weer opbergt) en dan haal je dus weer een nieuwe.
ze passen ook veel makkelijker in je dagrugzakje dan zo'n dikkerd

Gerelateerde onderwerpen

In totaal is er 1 gebruiker online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 1 gast (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast