Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

kosten backpacken Australie

Anne-groeneveld
» 19 aug 2008 14:51
Ik vertrek 11 aeptember 2008 naar Australie om daar 5 maanden stage te lopen. Tijdens mijn stage is verblijf e.d. geregeld. Na mijn stage wil ik met mijn vriend nog een maand backpacken langs de oostkust van Australie. Nu is mijn vraag of iemand weet hoeveel ongeveer een maand backpacken kost als je wel op het geld let maar niet helemaal low budget gaat. Ik heb mijn ticket al gekcoht, dus het gaat echt om de kosten van hostels, eten, vervoer e.d.
bolletjeom
Reisexpert
» 22 aug 2008 15:20
het is zo moeilijk om voor een ander te bepalen wat de kosten zijn voor reizen.

ik zou zeggen, ga er vanuit dat eten net zo duur is als in Nederland. zowel uit eten als in de supermarkt. Slapen in een stapelbed doe je voor 20 a 25 australische dollars per persoon per nacht. Vervoer hangt erg af van wat je wilt en vooral hoe vaak en hoe ver je je verplaatst. Kijk voor prijzen van een backpackersbus route eens op https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/au ... e-si7.html

lees anders eens de info bij "alles over australie"
https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/australie/
Ron
Reisexpert
» 22 aug 2008 23:16
ik zou rekening houden met 1500 a 2000 euro de man als je niet low budget gaat. en van lekker uit eten houd en wat stappen.
eVeLiEnSkI
Wereldreiziger
» 27 aug 2008 13:12
Dat is dan inderdaad zeker niet low budget maar zeeer ruim gerekend.

3 jaar geleden waren wij (2 personen) voor 8 maanden inclusief vliegticket en aankoop Ford Falcon een 6000 euro per persoon kwijt.

Ik denk dat wij voor 60% gekampeerd hebben en 40% in Hostels geslapen hebben.

Uit eten hebben we wel slechts 2x maal gedaan, op onze verjaardagen.

Aanschaf auto kost wel wat maar op die manier kan je zelf ook bij alle bezienswaardigheden geraken en moet je die veel te dure tours niet betalen. Dus op termijn spaar je geld uit. Een pintje drinken rond bijvoorbeeld een kampvuur is ook stukken goedkoper dan JUGS (1,1 liter bier) liggen heisen in een of andere kroeg.

Het is wat je zelf wilt natuurlijk ...
bolletjeom
Reisexpert
» 27 aug 2008 13:16
wij hadden een dag gemiddelde voor 2 personen dat net onder de €100 lag

we hadden een huurcamper ( wel goedkoop!) en veel kilometers gemaakt. We sliepen zelden op een camping, kookte vrijwel altijd zelf. soms haalde we iets af. en we hebben weinig toertjes gedaan.
We waren eigenlijk iets te streng voor onszelf. Het was leuk geweest als we van onszelf iets meer geld op hadden mogen maken aan toertjes enzo.
Gerelateerde onderwerpen
Kosten 2 maanden backpacken in Australië?
Doorlopende kosten wanneer je in Australië bent
WHV Australië kosten niet verlaagd?
Kosten zo laag mogelijk houden voor Australië
Hoeveel kosten om als Au pair naar Australië te gaan?
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten