Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Kost een visum voor Australië geld?

maaikeeee
» 29 mei 2012 17:30
Ik heb even een vraagje over het visum dat je moet aanvragen. Volgend jaar wil ik voor één maand naar Australie. Om naar Australie te gaan moet je een visum aanvragen. Maar kost dat visum nou wel of geen geld? Ik kan dat eigenlijkj nergens vinden. Ik ben niet van plan, om in die korte tijd, te gaan werken!
Reismeis
Reisexpert
» 29 mei 2012 18:02
Je moet dan een toeristen visum voor drie maanden aanvragen, als ik me niet vergis. Dat kan online en kost je niets. Ik ga even voor je opzoeken hoe dat visum ook alweer heet!
greatwallnepal
Reiziger
» 29 mei 2012 18:03
Of je visum al dan niet "gratis" is hangt af van het soort visum wat je aan wilt vragen. In jou geval zou je een Australian Tourist Visa - ETA Short Stay aan kunnen vragen. In principe is het visum gratis, wel moet je een servicefee van (AUD)$20 (15,5 euro ) betalen. Wil je nog meer weten over het visum, ga dan even naar de website van de "Australian Government - Department of Immigration and Citizenship).

Succes met de voorbereiding!

Rudy
greatwallnepal
Reiziger
» 29 mei 2012 18:07
Reismeis schreef:Je moet dan een toeristen visum voor drie maanden aanvragen, als ik me niet vergis. Dat kan online en kost je niets. Ik ga even voor je opzoeken hoe dat visum ook alweer heet!
Vrienden van mij hebben laatst online het visum(ETA visum) aangevraagd en dat was gratis, maar ze moesten wel een service fee betalen... Is dit inmiddels al weer gewijzigd?
Reismeis
Reisexpert
» 29 mei 2012 18:10
Volgens mij heb ik vorig jaar niets betaald voor het aanvragen van de visums.. Begin nu wel aan mezelf te twijfelen door Rudy :P kijk eens op http://www.eta.immi.gov.au en klik dan links boven op apply for visa. Je komt er dan gauw genoeg achter of je moet betalen. Succes!
greatwallnepal
Reiziger
» 29 mei 2012 18:16
How much does this service cost?
All applications processed through this site are subject to a Service Charge of AUS$20.00 which will appear as an entry on your credit card statement against iVisa Services. Payment is by credit card only. The cards accepted by this site are American Express, Diners Club, JCB, Mastercard and Visa.
Waarschijnijk is het dan net veranderd en heb jij nog geluk gehad... Nu kost het dus wel wat.
Reismeis
Reisexpert
» 29 mei 2012 18:28
Dat denk ik dan ook ja, want toen wij de aanvragen indienden hadden wij nog geen creditcard! Nou ja, 20 dollar, daar kom je ook wel overheen. Het is het in ieder geval meer dan waard :)
maaikeeee
» 29 mei 2012 19:08
Dankjewel voor de berichtjes! Hier heb ik echt wat aan! :) en over dat geld kom ik inderdaad wel heen! Dan kan ik nu weer lekker verder gaan met plannen!
Kims
Reisexpert
» 30 mei 2012 05:42
Hi,

De aanvraag van het visum is volgens mij nog steeds gratis, tenminste zoals het op deze site staat:
http://www.immi.gov.au/allforms/990i/tourist.htm. Maar er staat wel dat er eventueel een 'charge' kan zijn.

Het 976 toeristenvisum kost inderdaad $20 aan service fees, maar is voor aanvragen van burgers buiten de EU.

Dit is de info over het specifieke 676 visum: http://www.immi.gov.au/e_visa/e676.htm

En op de site vraag je hem aan:
https://www.ecom.immi.gov.au/visas/app/uu?form=VSS

Meestal krijg je het visum meteen toegekend.
Succes ermee!
Gerelateerde onderwerpen
Hoe ziet een working holiday visum voor Australie eruit?
Kan je als 17 jarige toch een visum krijgen voor Australië?
Hoeveel geld nodig voor Australië?
is er een snellere manier om een tax file number aan te vragen voor Australië?
Hoe kan ik online aan een toeristenvisum komen voor Australie die een maand geldig is?
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten