Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

op TV: Klachten Apollo Campers!!

bolletjeom
Reisexpert
» 12 jul 2010 16:49
Vanavond op TV bij omroep MAX (sorry)
Maandag start een kakelvers seizoen van het vakantie-consumentenprogramma. In de eerste uitzending zie je onder meer het verhaal van meerdere vakantiegangers die voor duizenden euro's gedupeerd zijn door hun Australische camperverhuurder.
12 juli21.20 uur, Nederland 1

ik heb toevallig van de week het voorstukje gezien. Het gaat om Apollo Campers.
IrisH
Reiziger
» 13 jul 2010 01:03
Had het voorstukje ook gezien, hoe was de uitzending??
Erik
Site Admin
» 13 jul 2010 08:23
Mensen hadden bij Dutch Downunder een camper geboekt, maar die bleek zijn zaken niet helemaal in orde te hebben. Hierdoor ging DutchDownunder falliet. Ht geld dat de mensen aan hun betaald hadden is niet gebruikt om ook echt de campers die ze gehuurd hadden te betalen maar om een ander (financieel) gat te dichten.

Bij de mensen werd er dus twee keer het volledige bedrag voor de camper afgeschreven. Een keer door DutchDownunder en een keer door Apollo Campers. In de voorwaarden van Apollo staat dat ze dit mogen doen wanneer ze hun geld niet van de tussenpersoon hebben ontvangen.

Uiteindelijk hebben de mensen hun geld terug gekregen van de Rabobank door de creditcard boeking weer ongedaan te maken.
bolletjeom
Reisexpert
» 13 jul 2010 09:23
bewijst voor mij maar weer eens hoe de media je kan maken of breken.
Je ziet het voorstukje en hoort dat Apollo campers in Australie slecht is en dan blijkt het helemaal niet om apollo te gaan maar om de tussenpersoon!!! Apollo zat in mijn ogen niet fout en toch komt hun naam als eerste instantie naar voor als de boeman.
Als ik het programma verder niet gezien had was er alleen maar blijven hangen dat Apollo onbetrouwbaar is
Erik
Site Admin
» 13 jul 2010 09:31
Wat wij ons gisteren afvroegen toen we er toevallig voorbij zapte is waarom mensen zo'n smak geld neerleggen voor iets dat ze zelf kunnen regelen en voor zo'n korte tijd? Als ik het goed begrepen hebt waren ze alleen al aan de camper meer dan €2.000,- kwijt? Voor 5 weken. Wat zou dan de totaal som wel niet zijn van hun reis?
bolletjeom
Reisexpert
» 13 jul 2010 09:37
tja. ik denk dat ze het een "veiliger" idee vinden om bij een nederlandsbedrijf te boeken. Want tja, wie weet is dat bedrijfje in het verre verre buitenland wel niet zo betrouwbaar.
Ik kan me het deels wel voorstellen. Als er met een Nederlands bedrijf iets mis gaat dan weet je tenminste wat je moet doen om je gelijk of je geld te halen. Daarnaast is het soms zo dat je dan een verzekering kan afsluiten die een betere dekking heeft dan in het land zelf.
Wij hebben vorig jaar een auto gehuurd in Marokko via een Nederlandse tussenpersoon. Ten eerste was ie op die manier goedkoper dan ter plekke en er zat een veel betere verzekering bij.
€2000 voor 5 weken is niet zo heel gek hoor. Dat is €56 per dag. Apollo heeft campers in alle soorten en maten. De kleinste Wicked kostte tig jaar geleden ook al €38 per dag.

neemt niet weg dat ik persoonlijk ook direct zou boeken en geen geld zou betalen voor een tussenpersoon.
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten