Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Kerst in Australië

Globeskater
Reisexpert
» 23 nov 2011 05:55
Hey allemaal!

Ik ben benieuwd wie al eens kerst in Australië hebben gevierd en waar ze dit gedaan hebben.. ik zit te bedenken wat ik ga doen met kerst en eigenlijk weet ik het gewoon even niet..

ook voor de mensen die nog geen kerst hebben gevierd waar zouden jullie het willen vieren en waarom juist daar?

Oud en nieuw is voor mij simpel dat wordt Sydney, maar voor kerst geen idee..

groetjes wendy
Kars
Wereldreiziger
» 23 nov 2011 06:31
Ik denk dat ik kerst dit jaar skip. Heb een vlucht geboekt naar Tasmanië om daar even rond te touren, misschien als ik toevallig op een leuke plek kom en wat gezellige mensen ontmoet dat ik dan wel kerst vier, maar een keertje skippen kan denk ook geen kwaad.
Moira
Reisexpert
» 23 nov 2011 07:13
Hallo,

Ik was met kerst en oud en nieuw in Sydney en ik verbleef in een appartement en heb een kerst diner klaar gemaakt. Verder was ik ook een kerst in Auckland, Nieuw Zeeland waar ik nu dus woon en toen hebben we een kerstdiner gedaan op de skytower.

gr van Moira
Kims
Reisexpert
» 23 nov 2011 10:39
Zelfs na 7 jaar Kerst vieren in de zomer, voelt het toch totaal niet als Kerst... :?

Wat leuk is om te doen is om naar 'Carols by Candlelight' te gaan in dorpjes of stadjes. Dan gaan ze met kaarsjes kerstliedjes zingen bijvoorbeeld op het strand. Ook vaak de kerstman nog langs op de meest bizarre manieren, zo zagen we hem in Nieuw-Zeeland op een brandweerauto aankomen. Tsja, ze hebben natuurlijk geen rendieren... ~:)

En de Aussie way om Kerst te vieren is natuurlijk met een barbie met heel veel vlees! ;)

Merry X-mas!
Nienke Krook
Reisexpert
» 23 nov 2011 13:08
Wij hadden een paar jaar geleden in Australië ook een kerstman in een brandweerauto, haha.

Verder inderdaad de kerst bbq! En wat hier ook heel populair is, is om op boxing day (voor ons 'tweede kerstdag') naar de paardenrennen te gaan (bijvoorbeeld in Newcastle) Erg leuk! (wel op chique gekleed gaan)

Wij hebben dit jaar de hele familie over, dus het wordt me een drukte :p Kijk er erg naar uit :D *O*
Kims
Reisexpert
» 23 nov 2011 13:18
Hey Nienke,

Wat leuk dat je familie komt! Geniet ervan!

*O*
Reismeis
Reisexpert
» 23 nov 2011 19:56
Ik heb kerst met mijn gastgezin gevierd. In Cairns, bloedje heet, ik krijg het er nog warm van als ik eraan terug denk.
Het begon op kerstavond met een groot diner, daarna zijn we nog naar de kerk geweest. Wel erg leuk hoor, al die Engelse carols! Toen op eerste kerstdag een uitgebreide brunch, 's middags wat vrienden over de vloer, lekker relaxen, nog meer eten (pfffff), wijnflessen geopend en 's avonds ook nog eens uitgebreid dineren. Met veel wijn.. De volgende dag (boxing day) cadeautjes uitpakken en daarna zijn we naar Mission Beach gegaan om familie te bezoeken. Relaxen en afkoelen in de creek. En wederom heel veel eten.
Ik vond het wel een hele rare gewaarwording, kerst en oud&nieuw vieren in je korte broek.
Ceska
Wereldreiziger
» 24 nov 2011 00:48
Ik ben met mn familie in Sydney, als jullie niks te doen hebben zijn jullie meer dan welkom :)

Waar ik overgens aan zat te denken is Oud en nieuw te vieren met wat mensen ergens in sydney?
Francine
Reisexpert
» 24 nov 2011 14:09
Kerst in de warmte is inderdaad echt een vreemde gewaarwording.
Wij ontmoetten een maand voor kerst een Australische familie op een camping. Zij nodigden ons (=vier backpackers in een autootje) uit in hun zomerhuis op Philip Island voor oud en nieuw. Dat hebben we gedaan. Inderdaad een BBQ en wat vuurwerk in het dorp. Van dat vuurwerk moet jeje (buiten de grote steden) volgens mij niet te veel voorstellen. Het is niet zo veel als in Nederland en mensen steken zelf niets af.
Kerst hebben we toen op een camping gevierd. We hadden allemaal lekkere dingen gekocht en we hadden wat kerstversiering. Was erg gezellig en knus.

Ik heb het ook een jaar bij verre familie van me in Mackay gevierd. Een zeer uitgebreide lunch en weer een bbq. Oud en nieuw vierde ik toen bij een andere ´cousin´ bij Brisbane. Gewoon bij mensen in de tuin: byo bbq, drank enz. Er was een zwembad in de tuin dus goed voor een nieuwjaarsduik. Ik vond het moment van nieuwjaar erg vreemd. We zaten ver weg in een buitenwijk, vuurwerk werd er niet afgevuurd en, ondanks dat ik niet een heel groot fan van vuurwerk ben, miste ik toch wel het geknal om me heen.

Ook nog in een hostel in Mission Beach. Dat was best gezellig. Kleine groep mensen (volgens mij waren er maar een stuk of 15 man in het hele hostel) en we hebben een lekkere maaltijd gekookt (bbq met allemaal salades) en de volgende dag gesnorkeld op het rif met de boot van de eigenaar. Heerlijk!

Waar je ook zit: je vind ongetwijfeld mensen om je heen om een beetje kerstsfeer te maken. Het geeft in een hostel wel een leuk gevoel van saamhorigheid.
Michelle89
Reisexpert
» 25 nov 2011 05:33
Ik ben ook in Sydney met Kerst en Oud & Nieuw. Heb in mn reis wat vriendinnen gemaakt die er dan ook zijn dus dat is leuk! Maar ik houd me altijd aanbevolen voor een Hollands feestje. :)
Globeskater
Reisexpert
» 26 nov 2011 02:23
carols by candlelight hebben we hier in het park voor het huis en dat wil ik zeker niet missen..

morgen ga ik de santa fun run doen..

voor kerst weet ik het nog niet goed.. zit er sterk aan te denken nog ergens een hostelletje te zoeken om zo wat meer reizigers te vinden die ook alleen zijn.. denk wel dat als ik in Sydney blijf er vast wel een couchsurf kerst bijeenkomst zal zijn..

wel leuk om iedereens ervaringen en plannen te lezen.. ik ga er nog eens verder over nadenken :D
Gerelateerde onderwerpen
Kerst en Nieuwjaar down under
Hostel boeken rond kerst/O&N
Vliegticket Indonesie-Australie, Australie-Amsterdam
Australie - Fiji - Australie Visum?
Visa Australië, NZ, Australië
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten