Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

kenia, tanzania, zanzibar; de beste route

Jasper Vendelmans
» 06 apr 2012 10:40
Hoi Allemaal,

Misschien een vraag die al vaker is gesteld: maar deel aub je informatie met ons.

-Wat is de beste route voor kenia,tanzania en zanzibar?

-Is het goed zelfstandig te boeken op locatie? Of vooraf veel regelen?

-Naar welke parken moet je zeker heengaan?

-Wat zullen de kosten zijn voor 3 a 4 weken?

-Nog tips qua organisaties?

-Nog gouden tips? Wie zou zijn/haar verhaal willen delen over deze reis?

Alvast bedankt.

groet
Tikva
Reisexpert
» 06 apr 2012 12:38
Ik zou je adviseren om eerst even bij de reisinformatie te kijken op onze website. Het merendeel van je vragen zoals budget, welke parken etc komt daar uitgebreid aan bod.

reisinformatie Kenia en reisinformatie Tanzanie.

Je kunt voor verhalen ook op mijn eigen website kijken (zie onderschrift). Het is prima mogelijk om alles zelf te regelen en dan ter plekke bij een lokaal bureau nog een safari of kili beklimming te boeken. Alleen als safari je hoofd doel is dan kan een georganiseerde campeerreis goedkoper zijn. Wij hebben zelf een kopie gedaan met maar een paar daagjes safari en dan is zelf doen goedkoper.

Route in vier weken was nairobi, vliegen naar zanzibar, boot dar es salaam, bus moschi, beklimming kili, bus arusah, safari 3dg, bus nairobi, omgeving nairobi en weer terug.
bolletjeom
Reisexpert
» 08 apr 2012 21:44
Ik ben die kant op geweest met een groepsreis. Simpel omdat we voor dat bedrag niet zelf de dingen geregeld konden krijgen en omdat we in die tijd nooit zelf hetzelfde hadden kunnen zien. Normaal gaan we niet met groepsreizen mee maar in dit geval wogen de voordelen op tegen de nadelen.
Zoals Tikva al zei zijn er al heel wat topics over. ook over wat de voordelen en nadelen van zelf reizen versus groepsreizen zijn.

Ik kan je wel als tip geven om (veel) te gaan kamperen. Dat geeft het allemaal toch een andere dimensie. De regio is niet goedkoop maar het is er wel heel mooi. Met name de nationale parken tikken aan. Ik vond Samburu NP in Kenia bijzonder omdat daar een paar dieren voorkomen die je in de andere parken niet gaat tegen komen.
Karel
» 13 jun 2012 14:12
Als je alles vooraf wilt oganiseren kan dat bijvoorbeeld via booking.com of via een reisorganisatie. Zie [verwijderd].

De meeste accommodaties zijn niet opgenomen door hotelaanbieders (vaak wel door reisorganisaties met rondreizen in het pakket) Deze kan je het beste ter plekke regelen.
Gerelateerde onderwerpen
Rondreis naar Kenia, Tanzania & Zanzibar
Tanzania en Zanzibar als meisje alleen?
Oeganda i.c.m. Tanzania/Kenia
Vertrekbelasting Kenia/Tanzania
pinnen in Kenia en Tanzania
In totaal is er 1 gebruiker online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 1 gast (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast