Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Kakadu NP

Lianne2207
Vakantieganger
» 03 jul 2013 15:07
Hallo allemaal,

Wij gaan volgend jaar april/mei naar Australie. We zullen daarbij o.a. Kakadu NP en omgeving bezoeken. Er zijn daar zo veel dingen die ons fantastisch lijken om te gaan doen/zien. Wat zijn jullie tips en aanraders voor Kakadu? Wat mogen we absoluut niet overslaan. En wat zijn de dingen die jullie denken die we juist wel kunnen overslaan. We moeten toch keuzes maken denk ik ;)

Alvast bedankt, groetjes Lianne
Kims
Reisexpert
» 03 jul 2013 15:43
Hi,

Hoe lang de tijd heb je? En weet je al een paar dingen die je wil gaan doen of zien?
Wat bedoel je met Kakadu en omgeving? Het park is namelijk al erg groot, ongeveer half de grootte van Zwitserland. Bedoel je ook Litchfield of Arnhem Land of iets anders?

Wat je wel en niet over kunt slaan is erg persoonlijk, maar wij vonden bijv. de Yellow Waters cruise erg mooi en indrukwekkend. Wat verder veel mensen doen zijn: Ubirr Rock, Maguk, Nouralangie, de Jim Jim en Twin Falls (4WD).

Wij houden meer van afgelegen plekken en zijn onder andere naar West Alligator Head (4WD), Koolpin Gorge (4WD) en Cobourg Peninsula (4WD) geweest. Maar er zijn nog veel meer mooie plekjes!

Je kunt er weken spenderen, maar veel mensen hebben een paar dagen en bezoeken dan de bovengenoemde "highlights".

Hou er wel rekening mee dat als je in april gaat, dat je net na het moessonseizoen reist. In Kakadu is ontzettend veel water en helaas zijn er daardoor gigantisch veel muggen zeker rond april/mei. En helaas dragen ze ziektes zoals Ross River virus. Bescherm je goed want het is een veelvoorkomende ziekte helaas in die gebieden!

Groetjes
Lianne2207
Vakantieganger
» 03 jul 2013 15:55
Hoi,

Wat ik bedoel met omgeving is Mary River NP en Litchfield NP. Ik had zelf in ieder geval al Yellow Water Wetlands als 'to see', Wangi falls, Buley Rock hole en Florence Falls (Weet alleen niet of dit allemaal met 2WD te bereiken is of misschien via een tour?) en verder ben ik nog erg zoekende. We hebben al wel een camper gereserveerd, een 2WD, waardoor wij sommige dingen niet kunnen bereiken.

We zijn begin mei als het goed is in Kakadu en uiteindelijk hebben we ongeveer 4-5 dagen in Kakadu voordat we naar Darwin gaan. Bedankt voor de tip van de muggen!

Groetjes Lianne
Globeskater
Reisexpert
» 03 jul 2013 16:43
Ik ben zelf in de regentijd in Kakadu & Litchfield geweest. Omdat het regentijd was heb ik destijds een tour geboekt, Daarbij hebben wij 1 dag Litchfield gedaan en daarna doorgereden naar Kakadu, Litchfield vond ik echt fantastisch op verschillende plekken lekker gezwommen. In Kakadu hebben we in de hoger gelegen gebieden een aantal mooie wandelingen gemaakt, ook omdat er qua wegen het een en ander niet toegankelijk was door overstromingen (zelfs niet met de 4WD trucks waarmee wij reden). Laat je dus ter plekke ook goed informeren naar de situatie op dat moment!
Francine
Reisexpert
» 03 jul 2013 19:48
In mei zit je in het staartje van het regenseizoen. Het kan nog regenen, maar alles is echt prachtig groen! Ik vond het bijzonder mooi. Wel heb je inderdaad kans dat delen niet begaanbaar zijn door water.
Litchfield kun je in een dag goed doen. Je hebt tijd voor wat zwemmen en verschillende wandelingetjes te doen.
In Kakadu zou ik in elk geval naar Ubirr, Nourlangie en een Yellow water cruise doen. Verder zijn er ontelbaar veel mooie plekjes. Je kunt niet alles van tevoren plannen, zeker niet omdat je niet weet wat de omstandigheden zijn. Je moet een permit kopen om het park in te komen. Je krijgt daarbij een boekje met een kaartje waarop veel dingen staan die je kunt doen (digitaal staat de kaart overigens op http://kakadu.com.au). Waar je je permit koopt (bij de ingang van het park of al in Darwin) kunnen ze je informatie geven over het weer en de conditie van de wegen. Aan de hand van die informatie kun je je plan maken.
Ergens is het wel prettig dat je een gewone auto hebt, want zo vallen de 4WD dingen al af. Maakt de keuze alweer iets makkelijker:-)
In elk geval maak je een supergoede keuze om naar Kakadu te gaan. Het is echt een prachtig gebied (vind ik zelf)
Gerelateerde onderwerpen
Alice springs of kakadu?
Nitmiluk, Litchfield, Kakadu
4WD mei: Perth - Kimberley - Kakadu - Darwin
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten