Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Juni tot ... alleen reizen

Thomrmh
» 08 mei 2012 13:14
Beste iedereen,

Ben van plan om direct nadat ik mijn diploma gehaald heb te vertrekken richting Australië.
Ik ga dus de hele zomervakantie weg, en misschien nog wel langer, dat zie ik allemaal nog wel.
Ga dus het liefst weg zonder al te veel plannen.
Alleen vroeg ik mij af hoe het backpacken is in Australië tijdens de zomervakantie,
omdat ik het idee heb dat mensen vooral buiten de zomervakantie gaan.
Zou het wel leuk vinden om er wat leeftijdsgenootjes tegen te komen tijdens mijn reis namelijk,
aangezien ik alleen ga. (Ben zelf 18 jaar oud).
Iemand een idee hoe het zit?

Alvast bedankt,

Thom
Erik
Site Admin
» 08 mei 2012 13:17
Er zitten sowieso altijd mensen in Sydney of omdat ze aankomen of omdat ze vertrekken. Het klopt dat de meeste mensen in September naar Australië gaan, maar over het algemeen blijven er dan nog genoeg mensen over om mee op te trekken.

Zodra je een bepaalde richting op reist kom je vanzelf reisgenootjes tegen met dezelfde plannen / route.
Thomrmh
» 08 mei 2012 13:20
Ik hoef dus nooit bang te zijn dat ik een aantal weken achter elkaar helemaal alleen reis,
mits ik sociaal ingesteld ben?
Erik
Site Admin
» 08 mei 2012 13:42
Zover ik weet niet nee. Misschien dat Globeskater of Nienke hier nog wat aan kunnen toevoegen voor recente gegevens?
Reismeis
Reisexpert
» 08 mei 2012 18:50
In mijn beleving is het in ieder jaargetijde druk in Australië. Zeker als je je wat tussen de mensen begeeft, moet het helemaal goed komen! Veel plezier met de voorbereidingen en mocht je nog vragen hebben, dan kun je hier altijd terecht.
joske
Reiziger
» 08 mei 2012 20:35
mijn ervaring is dat als je in hostels overnacht, en zeker in slaapzalen (dormbeds), dat je dan veel makkeijker aanspraak hebt. stel je even voor, vraag advies aan mensen die er al langer zijn etc en je hebt zo een gesprek. misschien houd je er wel een vriendschap aan over.
Francine
Reisexpert
» 09 mei 2012 09:52
Veel alleen gereisd, nooit alleen geweest: maak je geen zorgen!
Kims
Reisexpert
» 10 mei 2012 02:32
Hi,

Je zult inderdaad hoe dan ook andere backpackers tegenkomen. Rond juni zullen ze het meeste in het noorden van het land zitten. Dus als je je trip in Darwin, Cairns of Brisbane begint, zit je er middenin. De tropische winter is heerlijk, terwijl de winter in het zuiden erg koud kan zijn.

Veel plezier!
Gerelateerde onderwerpen
Alleen of met groep/reisorganisatie reizen?
Australië 20 juni tot 20 augustus.. hoe is het weer daar dan
juni 2016- 3 maanden reizen
alleen backpacken in Australië
Alleen backpacken 1,5 / 2 maand
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten