Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

In Januari van Sydney naar Cairns

Martine9
» 13 jun 2013 17:21
Ik wil in januari van Sydney naar Cairns reizen met de bus. Is dit haalbaar en is dit wel verstandig ivm de regen en warmte in cairns? Het gaat er een beetje om vanuit waar ik mijn terugvlucht ga boeken. Misschien dan toch brisbane?
ketting
Reisexpert
» 13 jun 2013 21:06
Ik heb geen ervaring met het weer in januari in het noorden, ik was er in mei/juni, vond het toen al warm zat. Als ik de klimaatinfo bekijk en de verhalen zo hoor zou ik niet in die periode naar het noorden gaan. Ik hou persoonlijk niet van die temperaturen met hoge luchtvochtigheid. Zweten, alles klam e.d. Het regenwoud schijnt dan wel heel mooi groen te zijn.

Waarom niet gewoon in het zuiden blijven? Goldcoast, sunshinecoast en omgeving Adelaide is genoeg te zien en te doen. Tasmania is prachtig. Verder noordelijk dan Fraser Island zou ik denk ik niet gaan. Welke periode ben je in OZ?
Reismeis
Reisexpert
» 13 jun 2013 22:33
Januari is wel een beetje tricky, wat Cairns betreft. Natuurlijk kun je prima naar Cairns reizen, geen probleem. Je moet alleen wel rekening houden met het feit dat het dan echt plakkerig, broeierig, vochtig en heet is. Stem je bezigheden af op het tempo van de locals. Ze doen overdag niet zoveel (behalve verkoeling zoeken bij de airco of in een van de zoetwaterpoelen) en ze laten zich niet weerhouden door een regenbui. Je hebt zo goed als dagelijks een fikse regenbui, meestal aan het eind van de middag, 's avonds of 's nachts, maar het kan ook de hele dag regenen. Het is dan tevens stinger season en het kan zomaar zijn dat er een cycloon op komst is. Wanneer je in Cairns bent rond die tijd van het jaar is het wijs om op de hoogte te zijn van de weersvoorspelling. Groot voordeel van the wet season is dat bijvoorbeeld de Barron Falls goed met water gevuld is (in het droge seizoen is dit maar een miezerig straaltje) en het regenwoud is dan wel op haar mooist!
Gerelateerde onderwerpen
Van Cairns naar Sydney
van Sydney naar Cairns
Reizen door Australië van Cairns naar Sydney
Van Cairns naar Sydney in september, iemand ervaring?
Sydney - Cairns in januari/februari
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten