Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

In Januari van Sydney naar Cairns

Martine9
» 13 jun 2013 17:21
Ik wil in januari van Sydney naar Cairns reizen met de bus. Is dit haalbaar en is dit wel verstandig ivm de regen en warmte in cairns? Het gaat er een beetje om vanuit waar ik mijn terugvlucht ga boeken. Misschien dan toch brisbane?
ketting
Reisexpert
» 13 jun 2013 21:06
Ik heb geen ervaring met het weer in januari in het noorden, ik was er in mei/juni, vond het toen al warm zat. Als ik de klimaatinfo bekijk en de verhalen zo hoor zou ik niet in die periode naar het noorden gaan. Ik hou persoonlijk niet van die temperaturen met hoge luchtvochtigheid. Zweten, alles klam e.d. Het regenwoud schijnt dan wel heel mooi groen te zijn.

Waarom niet gewoon in het zuiden blijven? Goldcoast, sunshinecoast en omgeving Adelaide is genoeg te zien en te doen. Tasmania is prachtig. Verder noordelijk dan Fraser Island zou ik denk ik niet gaan. Welke periode ben je in OZ?
Reismeis
Reisexpert
» 13 jun 2013 22:33