Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Januari naar australie, beginnen in melbourne /Cairns?

IrisdeWit
» 20 sep 2012 09:53
Hallo!
Ik heb een vraagje, ik weet dat het niet de beste periode is om te gaan reizen maar ik ga het echt doen. Begin januari vertrek ik naar australie voor 3 maanden om vervolgens een maand naar nieuw-zeeland te gaan.
Ik ben dus Januari-februari-maart in australie, en april in nieuwzeeland.
Mijn vraag is, waar kan ik in januari het beste beginnen? is dat Cairns? (met best veel regen en kans op cyclonen?)
Of melbourne (met wel het mooiste weer in januari?)
Alvast bedankt!
Groetjes, Iris
Francine
Reisexpert
» 20 sep 2012 15:05
Januari is echt niet de beste maand om in Cairns te zitten. Je zit dan midden in het regenseizoen. Nat en drukkend warm. In april wordt het in Nieuw Zeeland alweer een stuk koeler. Niet echt meer lekker strand- en/of kampeerweer.
Kun je het ook omdraaien? In januari eerst naar Nieuw Zeeland, dan naar Australië. Begin van in Melbourne en tegen de tijd dat je in Cairns bent, is het weer daar iets beter. Let wel: er is een kans op overstromingen in Australië rond die tijd! Het zijn niet de beste maanden om naar het noorden te reizen. Het zuiden is prima.

Wil je sowieso naar Cairns en Melbourne? Of zijn er ook ander opties voor je?
IrisdeWit
» 20 sep 2012 23:22
Hoi francine!
Bedankt voor je reactie!
Dat is misschien wel een hele goede optie, eerst een maand nieuw-zeeland, dan in februari beginnen in melbourne en dan omhoog zodat ik eind maart in cairns ben.
Ik wil zoiezo de hele oostkust doen, en ik vond van melbourne naar cairns wel een mooie route. Maar in principe staan alle opties nog open!
Is het niet zo dat door alle mooie landschappen in nieuw-zeeland, australie minder indrukwekkend is?

Groetjes Iris
Francine
Reisexpert
» 21 sep 2012 09:59
Ik vond Australië mooier dan Nieuw Zeeland. Maar smaken verschillen!
Wat ik echt heel, heel erg jammer vond aan Nieuw Zeeland is dat de landschappen mooi zijn, maar dat er niet veel inheemse dieren voorkomen. Veel vogels zijn uitgestorven omdat het grondbroeders waren en Europeanen ratten en katten invoerden. Er lopen egels, possums, gemzen en ratten rond. Allemaal beesten die niet in NZ thuishoren. Er zijn ook veel Europese vogels ingevoerd, waardoor je veel mussen e.d. ziet. Ik vond dat heel erg jammer. De landschappen zijn prachtig, maar ze zijn leeg. Een brits echtpaar dat ik daar trof wist het wel mooi te verwoorden: "een leeg paradijs" noemden ze NZ en daar kon ik wel een beetje inkomen.
Begrijp je niet verkeerd. Het is mooi! Maar als je, zoals ik, veel bezig bent met de flora en fauna van een land is NZ gewoon een tegenvaller. Zeker vergeleken met Australië waar het wild je voor de voeten loopt.
Maar er zijn vast veel mensen die het andersom hebben hoor! Gewoon van beide landen heel erg genieten.
ketting
Reisexpert
» 23 sep 2012 16:00
Qua route ben ik het helemaal met Francine eens. Begin in NZ en dan daarna van Melbourne naar boven.
Reismeis
Reisexpert
» 23 sep 2012 20:38
Ik vind New Zealand erg mooi, met prachtige landschappen (het 'hobbit land' vond ik heel bijzonder!), bossen, wateren, dorpjes en noem maar op. Ook NZ heeft zijn eigen bijzondere dingetjes, net zoals ieder land zijn eigen charmes heeft! Hier heb je echt vier seizoenen (waar we in Nederland vooral herfst hebben en af en toe wat zomerse en winterse weekjes :P), vind ik.

Maar..

Ik vind Australië duizendmaal mooier..!

Cairns in maart is prima te doen ^O^
Gerelateerde onderwerpen
Van Melbourne naar Cairns
Van Cairns naar Melbourne in oktober
In Januari van Sydney naar Cairns
beginnen in cairns of in darwin
Cairns-Melbourne
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten