Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

2e jaars visa Australië

ZZiTA
» 30 mei 2011 03:11
Hooi!

Op het moment ben ik in Australie *O* . Aan het begin van mijn reis heb ik 2 weken gewerkt op een farm fruit plukken! Nu zit ik een half jaar later te denken dat ik echt mijn 2e jaars visa wil. De boer wilt voor mij 49 dagen
tekenen ipv 14 dagen wat dus super tof is! Ik weet dat ze daar niet achter kunnen komen want al die tijd was ik in NSW niet ver van dat plaatsje waar dat plukken was. We gaan dus zeggen dat ik de andere tijd heb gewwoofed daar.

Nu vroeg ik mij af is het slimmer om het 2e jaars visa uiteindelijk via internet aan te vragen of het ingevulde formulier gewoon op te sturen? want als je het opstuurt kan je met handtekening van de farmer enzo.. en het lijkt mij dat dat beter overkomt zegmaar?
En dan kan ik nog bewijzen erbij doen ofzo.. Wil zo min mogelijk gezeur ermee haha
Of is het beter via online?

Thanks anyway!

Zita ^O^
Jensje
Reiziger
» 04 jun 2011 10:55
Voor zo min mogelijk gedoe zou ik voor het online aanvragen gaan. Had binnen een uur een email terug dat het was toegewezen. De meeste gevallen checken ze volgens mij niet na en hoef je dus al je bewijzen op te sturen enzo.
coen87
Vakantieganger
» 07 jun 2011 07:30
Ik heb mijn 2e visum aangevraagt via internet. 3 dagen later was het goed gekeurt.
De kans dat de farmer word opgebelt is vrij klein, maar aanwezig.
of dat het goed gaat? there is only one way to find out.
Daisy Rijnvos
» 07 jul 2011 14:43
Hey ik ben op dit moment in Australië en zou ook graag een 2de work holliday visum aanvragen. Nou heb ik nog geen farm work gedaan. Is het echt mogelijk om maar 2 weken te werken en dan je visum aan te vragen?
Want dat is wat beterder dan 3 maanden. Dat zou ik nooit vol houden1
Kims
Reisexpert
» 07 jul 2011 16:37
Kijk wel uit!

Ik ken verschillende mensen die wel gecheckt zijn en 1 daarvan is het land uitgezet om 5 jaar niet meer Australie binnen te mogen...

Vanaf verleden jaar checken ze meer dan eerder, omdat er zoveel fraude werd/wordt gepleegd met een 2e WHV. Ze checken extra als je tussen je 1e en 2e WHV naar het buitenland gaat en Australie weer opnieuw binnenkomt.
pallaver
Reiziger
» 08 jul 2011 07:47
Heey,
Ik ben opt moment ook bezig met mijn 2e visa. Ben aan het volunteeren voor blaze aid. We gaan naar de farmers om de fences te repareren en we doen bomen opruimen. Dit na de cyclone.
Mijn vraag is hoe het werkt met form 1263. Moet ik dat eerst invullen op de computer en dan uitprinten en handtekening vragen en vervolgens inscannen en meesturen? Ik ga voor de online aanvraag namelijk. Kan ik ook alles met pen invullen?
En hoe zit het met dat adres, je kunt niet je postadres opgeven maar een adres van een hostel lijkt me genoeg? En moet ik daar dan ook blijven wachten totdat het is goedgekeurd of kan ik gewoon gaan reizen??
Thanks!!
Gerelateerde onderwerpen
Second year visa Australië
Partner visa Australië
Visa 2e stage in Australië
WH visa aanvragen vanuit Australie
Bakpakken Australie - work visa - vervoer
In totaal is er 1 gebruiker online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 1 gast (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast