Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

35 jaar en werkvisum?

wick
» 04 aug 2013 19:48
Goeiedag, Ik wil graag tydelijk in sydney werken/wonen; 6 maanden en evt. 12 mnd i.d.m, dit zou dan vanaf begin november moeten. , nou ben ik 35 en kom er niet helemaal uit of dat nou kan/mag..Ik heb een australische vriend daar wonen in sydney die mij onderdak biedt en ook kan ik via kennissen van hem aan het werk..mijn vriendin van onder de 30 gaat ook mee en heeft al 4 maanden dit jaar in australie gezeten op een werkvisum..kan iemand mij op weg helpen? what to do?

mvg Rick
Tikva
Reisexpert
» 05 aug 2013 06:54
Working holiday visum kan niet meer. Gelukkig heeft australie best een prima website om er achter te komen of je een van de andere visa hebt. Hangt o.a. af van je beroep en of je een sponsor (werkgever) kan vinden.
Kims
Reisexpert
» 05 aug 2013 07:19
Hi,

Een WHV is inderdaad geen optie door je leeftijd, dat is het makkelijkste werk/vakantievisum om te krijgen tot en met je 30e.

Het ligt er aan of je met je beroep in aanmerking komt voor een werkvisum. Als er een tekort is aan jouw specifieke beroep zou je in aanmerking kunnen komen voor een 457 sponsorship visum waarbij een bedrijf je een werkvisum geeft van max. 4 jaar. De beroepen waar een tekort aan is staan op de Skills Occupation List (SOL), zie: http://www.immi.gov.au/skilled/sol/.

Om deze visa aan te vragen, moet je alleen meestal heel wat formulieren invullen, testen doen zoals een Engelse IELTS test en een eventuele beroepserkenning. Daarnaast moet je dan een werkgever vinden die je wil sponsoren, iets wat niet perse gemakkelijk is ook al is er een tekort aan je specifieke beroep. Het kost ook aardig wat tijd en geld, en ik vrees dat je dat niet gaat halen voor november, maar je weet het niet...

Als je beroep/studie niet op de SOL staat, wordt het heel moeilijk om een werkvisum te krijgen maar niet perse onmogelijk. Dan zou je de Visa Wizard kunnen doen en kijken wat er uit komt, zie:http://www.immi.gov.au/visawizard/.

Als alternatief kun je een toeristenvisum aanvragen van 6 of 12 maanden maar dan mag je natuurlijk officieel niet werken! En je moet dan kunnen aantonen dat je genoeg financien hebt om jezelf te onderhouden al die tijd en laten zien wat je van plan bent om te gaan doen in die tijd.

Succes ermee!
Metor
Wereldreiziger
» 07 aug 2013 08:05
WHV kan je inderdaad vergeten. Een 457 visum kan onder verschillende omstandigheden alleen wordt het steeds moeilijker. De politiek begint steeds meer met het beschermen van de werkgelegeheid van de Aussies. Ook het verkrijgen van een visum via sponsorship kan maar is een stuk lastiger geworden
Beide zijn dus mogelijk maar niet makkelijk! Hetzelfde geldt trouwens voor een 2e WHV, deze worden erg streng gecontroleerd en niet snel vergeven. Heb hier meerdere collega's die al langer dan een maand wachten op een 2e WHV.

Tja, op/over het randje van de regels van het forum misschien, maar er wordt in OZ veel met cash in hand gewerkt.... Dus als je dat durft dan kan er veel (zeg ik uit ervaring).
Gerelateerde onderwerpen
Werkvisum Australië
Werken in Australië - werkvisum
Eerst IELTS of al werkvisum aanvragen
2 jaar Australie
1 jaar Australie
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten