Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

2 jaar Australie

Spijk424
» 03 jun 2016 12:13
Ik zou over ongeveer een jaar voor 2 jaar naar Australie willen vertrekken. In het eerste jaar wil ik op Cattle Stations werken. Om hier genoeg te verdienen om in het 2e jaar een auto te kopen en de grote D te rijden. Maar ik heb nog een aantal vragen.
Ik wil mijn vakantie boeken via travel active, omdat ik via hun een jaar werkgarantie heb. De Jackeroo-cursus gaat via de Springbrook Farm. Heeft er iemand ervaring met dit reisbureau? Of kan ik beter elders kijken?
Welke spullen zijn handig om alvast in nederland in te kopen? En welke spullen zijn handig om in Australie te kopen?
Heb je als je op een cattle station in het binnenland werkt 100% kans om je work holiday visum te verlengen?
Hoe kan ik het beste mijn 2e jaar inplannen?
Waarschijnlijk komen er nog veel meer vragen aan, maar daar heb ik nog een jaar voor om dat uit te zoeken!
Arnout3008
Wereldreiziger
» 03 jun 2016 14:18
Hi!

Je bent in ieder geval op tijd begonnen met uitzoeken. Voor je visum vragen raad ik je aan het artikel op de site even te lezen. Hier wordt een hoop uitgelegd over hoe en wat betreft visa :)
https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/au ... -si33.html
Zo even uit m'n hoofd weet ik niet precies met welk werk je in aanmerking komt voor een 2e WHV. Misschien weet @kims dat?

Ik zou zelf de basis spullen kopen in Nederland, zoals een backpack, ehbo kit etc. Hieronder staan wat tips om mee te nemen. Zou overigens niet te veel kleding meenemen, mocht er iets stuk gaan kun je het altijd nog vervangen in Australië :9
https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/vo ... si572.html

Met travel active heb ik zelf geen ervaringen.
Overigens zou ik je 2e jaar Australië niet te veel inplannen. Zou persoonlijk eerst kijken wat het eerste jaar me brengt, en wat mij op dat moment het leukste lijkt om te beginnen!

Succes met de voorbereidingen.
Kims
Reisexpert
» 04 jun 2016 03:33
Hi,

Je moet aan vrij strenge voorwaarden voldoen om een 2e WHV aan te kunnen vragen. Op deze website staat precies wat voor werk je moet doen, hoeveel uren/dagen en in welke regio's exact. Je moet al je "payslips" bewaren en je werkgever moet ook papierwerk invullen. Op een "cattle station" werken betekent dus niet automatisch dat je in aanmerking komt voor een 2e WHV. Zie voor exacte info: http://www.border.gov.au/Trav/Visa-1/417-.

Ik zou inderdaad voor je 2e jaar niet teveel plannen en zelfs niet voor je eerste jaar. Als je er eenmaal bent, kan er zoveel op je pad komen qua mogelijkheden of andere plekken waar je besluit om heen te gaan. Lekker openhouden en kijken hoe het gaat lopen.

Ik heb geen ervaring met reisorganisaties maar weet wel dat het relatief makkelijk is om zelf naar Australie te gaan en dingen te regelen zoals je bankzaken, belastingnummer etc. Het is het ideale backpackerland dus informatie is makkelijk te vinden. Ik zou je niet teveel vastpinnen op die "werkgarantie" want wat houdt dat precies in? Wat voor werk bieden ze je aan, voor hoe lang, wat ga je verdienen etc? Het is goed mogelijk dat zij een deel van je inkomsten nemen zoals bij een uitzendbureau dus wees voorzichtig.

Succes met de voorbereidingen.
Gerelateerde onderwerpen
1 jaar Australie
Een jaar naar Australie
Een jaar werken/reizen in Australië.
Verzekering voor 1 jaar naar Australië
31 jaar en nu niet meer werken in Australië?
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten