Internet en Mount Augustus

Lianne2207
Vakantieganger
» 13 mar 2014 19:32
Hallo allemaal,

Ik heb twee heeel uiteenlopende vragen. Wij gaan over een paar weken naar Australie voor 4 weken. We gaan de route Perth-Darwin doen. Nu kregen we de tip om, als het kan, Mount Augustus te bezoeken. Nu zag ik dat je hier (onder andere) kunt komen via de Ashburton Downs Meekatha Road. Wie kan mij vertellen of dit een geasfalteerde weg is? Is deze weg geschikt voor campers zonder 4WD?

Daarnaast wilde ik weten hoe het zit met internet/wifi in West Australia en Northern Teritory. Wordt er veel wifi aangeboden? Zijn er veel internet café's?

Alvast bedankt!!
Kims
Reisexpert
» 16 mar 2014 05:32
Hi,

Mount Augustus ligt echt afgelegen in de outback en is alleen te bereiken via "gravel" en "dirt roads". De wegen kunnen ruig zijn maar zijn soms ook verbazingwekkend goed. Ligt helemaal aan het recente onderhoud en de seizoenen.

Op de route van Perth naar Darwin zijn grote gebieden zonder enig bereik van mobiele telefoons laat staan internet. Wanneer je een dorpje/stadje uitrijdt, verlies je vaak na 10 km je mobiele bereik en dus ook internet. In de toeristische plekjes zijn soms internet cafees en wifi maar over het algemeen hebben veel mensen hun eigen "dongle" met wifi/internet. Je zou een prepaid simkaart kunnen kopen van Telstra (het beste bereik in Australie) en daar voor een maand geld op kunnen zetten om zo internet te kunnen hebben met bijv. je smart phone.

Veel plezier!!

Gerelateerde onderwerpen

In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten