Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Informatie werkvakantie Australië

Per
» 09 mar 2013 13:38
Hallo allemaal,

Mijn naam is Per Kerssens, 19 jaar en kom uit Noord-Holland
Ik loop nu al een jaar rond met de gedachten om gewoon eens een jaar naar het buitenland te gaan, even weg uit het stressvolle Nederland. Een maatje van me is voor een half jaar naar Tasmanië geweest(voor een bedrijf). Hierdoor weet ik het nu definitief: ik ga naar Australië.

Planning is om ergens in september te vertrekken. Ik heb alleen een paar vragen m.b.t. de kosten etc.

-Met welk startkapitaal(budget) is het aangeraden om heen te gaan, ik ga wel werk zoeken op boerderijen etc maar gewoon even voor de eerste paar weken.

-Hoe is het met openbaar vervoer geregeld in aussie?

-Iemand ervaring met een werkvakantie in Aussie? Zo ja, hoe moeilijk/makkelijk is het om werk te vinden. En kun je met de verdiensten makkelijk rondkomen?

Het is toch wel een 'eng' idee om alleen naar een onbekend land te reizen. Maar gelukkig lees ik hier al wat verhalen van mensen die zeggen snel andere te ontmoeten.

Is er misschien nog iemand van plan om rond september 2013 (alleen) naar Australië te gaan?
ketting
Reisexpert
» 09 mar 2013 14:11
Welkom op ATG! Leuk vooruitzicht, een jaar OZ!

Je zult een working holiday visum nodig hebben. Deze is 1 jaar geldig en je mag hiermee werken, maximaal 6 maanden bij één werkgever. Je moet kunnen aantonen over minimaal 5000 Aus dollar te beschikken.

Het openbaar vervoer is prima geregeld in Australie. Kijk bijvoorbeeld eens op de website van Greyhound.
Kims
Reisexpert
» 09 mar 2013 23:36
Hi,

Leuke plannen inderdaad!

Kijk even onder reisinformatie en verder op dit forum, er staan ontzettend veel informatie/posts op over vergelijkbare reizen en vragen.

Een voorwaarde voor het toegelaten worden met een WHV is dat je minimaal $5000 meeneemt om jezelf te kunnen onderhouden en voor onverwachte dingen. Dat geeft je dan meteen een goed startkapitaal.

Succes met de voorbereiding!
Gerelateerde onderwerpen
Informatie Backpacken australie alleen.
Gezocht: foto's en informatie van Australië
Rondreis tips/informatie gezocht: Australië en Nieuw-Zeeland (2 personen)
Informatie aanpassen op goedgekeurde WHV (online)
Vliegticket Indonesie-Australie, Australie-Amsterdam
In totaal is er 1 gebruiker online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 1 gast (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast