Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Incheck vraag

Pien86
» 17 jul 2011 18:25
Hoi!

In september vertrek ik voor 4 maanden naar Australie maar nu heb ik een vraagje over het inchecken voor de route die ik vlieg.

De route die ik vlieg is:
Amsterdam - Londen - Melbourne (via Hong Kong) - Cairns.

Nu wil ik graag voor het eerste stuk (naar Londen) iig online inchecken ivm een niet al te lange overstaptijd die ik heb en zo had ik bedacht dan een stoel redelijk vooraan in het vliegtuig kiezen zodat ik snel uit en dus over kan stappen.
Alleen is online inchecken voor het laatste gedeelte van mn route (melbourne - Cairns) niet mogelijk omdat ik al onderweg ben op het tijdstip dat ik online zou kunnen inchecken.

Nu is mijn vraag hoe ik dit oplos. Kan ik alleen voor de vlucht naar Londen online inchecken thuis en bijvoorbeeld op Schiphol voor de aansluitende vluchten? Ook ondanks dat deze met Qantas zijn en die niet op schiphol vliegen? Of zal ik voor mn gehele reis dan gewoon op Schiphol moeten inchecken?

Thanx alvast!
Pien
Nienke Krook
Reisexpert
» 18 jul 2011 01:53
Het ligt er een beetje aan wat voor tickets je hebt, als het in principe 1 ticket is met meerdere stopovers, dan kun je in één keer inchecken (dan gaat ook je bagage in één keer door), maar als je zelf bij verschillende maatschappijen enkeltjes gekocht hebt, dan moet je het inchecken en bagage doorgeven zelf doen...
Liza!
Wereldreiziger
» 19 aug 2011 04:58
Hi,
Ben het met Nienke eens. Als je 1 ticket hebt met meerdere stops, vergeet dan niet te vragen of ze voor alles alvast willen inchecken EN dat ze je bagage ook doorsturen. Mensen maken fouten... en daardoor werkte het bij mij daardoor allemaal prima.

Groetjes
Gerelateerde onderwerpen
Vraag vaccinatie stopover?
Vraag visum aanvragen
vraag over tours in australie
Vraag over route Sydney-Cairns
Vraag over geldigheid working holiday visum
In totaal is er 1 gebruiker online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 1 gast (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast