Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Iemand tips over aan welk kant ik het beste kan beginnen?

Lauddd
» 04 jan 2012 01:57
Hoi allemaal!
Ik vertrek 29 januari richting Sydney zonder verdere concrete plannen wat ik daar ga doen.
Ik ben van plan een rondje te maken, maar nu wou ik graag advies over wat ik het beste kan doen. Via Sydney naar beneden richting melbourne, tasmania, adelaide en dan omhoog en via Cairns weer naar beneden terug naar Sydney. Of andersom, dus eerst langs de oostkust richting Cairns en dan hetzelfde rondje de andere kant op. Zit er nog erg veel veschil in het weer? Ik heb alle tijd van de wereld dus hoe lang het duurt dat maakt niet uit!
Ik hoop dat jullie wat meer informatie hebben!
Groetjes Laud
Kims
Reisexpert
» 04 jan 2012 03:03
Hi,

Eind januari tot en met maart/april is de beste tijd van het jaar om in het zuiden te reizen. Het is dan eind zomer, kan nog erg warm zijn en in ieder geval niet koud. In de winter kan het erg guur en koud zijn op veel zuidelijke plekken. Ook is het in de woestijn 's nachts koud in de winter, maar overdag vaak lekker zacht weer. De beste tijd voor het jaar voor de tropen is tussen mei en september (zie: https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/au ... 10786.html).

Het ligt er dus helemaal aan hoeveel tijd je neemt om wat te doen. Maar misschien is het meest logische om eerst naar het zuiden te gaan en dan richting het noorden.

Veel plezier Down Under!
Travelator
Reisexpert
» 08 jan 2012 22:38
Kims schreef: Het ligt er dus helemaal aan hoeveel tijd je neemt om wat te doen. Maar misschien is het meest logische om eerst naar het zuiden te gaan en dan richting het noorden.
Mee eens.
Ik ben in de winter (onze zomer) in het zuiden van Australië geweest en het was guur en koud en niks aangenaam voor zo'n aangenaam land!
Of je moet écht heel lang(zaam) willen gaan reizen, dan kun je met het zuiden eventueel wachten tot de nieuwe zomer (+- nov/dec) en eerst het hoge (en lage) noorden verkennen.
Francine
Reisexpert
» 09 jan 2012 10:52
In het noorden is het van ruwweg december t/m maart regenseizoen. Daar kun je dus beter in een andere tijd zitten. Lekker in het dan warme zuiden, bijvoorbeeld!
Gerelateerde onderwerpen
Beste tijd om te beginnen in australie
Wat is de gemiddelde leeftijd voor backpacken in Australië en kan je goed alleen beginnen?
Hoe kan ik online aan een toeristenvisum komen voor Australie die een maand geldig is?
Backpacken in Australië iemand tips?
Hoe vraag ik voor het 2e jaar een visum aan?
In totaal is er 1 gebruiker online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 1 gast (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast