Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Huisvesting Sydney voor stage

marisa.s
» 03 mei 2010 17:07
Mede wereldreizigers!
In september ga ik voor een half jaar naar Sydney om stage te lopen. Nu ben ik bezig met de voorbereidingen om dit zo goed mogelijk aan te pakken, maar het lukt maar niet om een huis te vinden en het regelen van een visum gaat ook niet van een lije dakje. Is er iemand die mij kan helpen aan een betaalbare gedeelde woning? én advies heeft over het regelen van de visum?? Alvast bedankt :)
Erik
Site Admin
» 03 mei 2010 17:11
Hey Marisa,

Heb je al eens op Gumtree gekeken? Daar staan vaak kamers apartementen en zelfs complete huizen te huur. Ik weet niet wat je budget is maar wie weet zie je er wat tussen staan.

Tegen welke problemen loop je aan met je visum?
Nienke Krook
Reisexpert
» 03 mei 2010 17:20
Hoi Marisa, ken je http://www.stagehuis.nl/ al? Ik heb een weekje in het huis gezeten. Ik was niet op stage, maar via een vriendin kon ik daar tijdelijk verblijven. Het was daar qua locatie ideaal (vlakbij Bondi Beach), de kamers waren prima (ik zat met die vriendin in een tweepersoons kamer met tv, koelkast en aanrecht) en de mensen waren erg aardig. Wel alleen Nederlanders, dus daar moet je maar net zin in hebben :)
marisa.s
» 03 mei 2010 18:55
Hoi Erik en Nienke! Bedankt voor jullie (snelle) reacties :)

Ik heb al een account aangemaakt op Gumtree, maar kom niet verder dan het aanmaken van mijn account. Er wordt gevraagd naar een lokale telefoonnummer om te verifiëren en dat heb ik (nog) niet, daarom kan ik ook geen advertentie(s) plaatsen of erop reageren. Best jammer.

De informatie die ik tot nu toe heb kunnen vinden voor het regelen van een visum is dat de aanvraag via België (Brussel) geregeld moet worden. Kan het niet gewoon via de Australische Ambassade in Nederland? En welke visum kan ik het beste aanvragen? Zelf zat ik te denken aan de working holiday visum, maar dan zou ik deze niet meer kunnen aanvragen (in de toekomst). Heeft er iemand eerder een half jaar stage gelopen in Aus? met wat voor visum??

Stagehuis heeft inderdaad een ideale lokatie, maar best wel prijzig. Misschien dat ik er de eerste week zal verblijven en vandaaruit verder kan zoeken. I.i.g. een hele handige tip Nienke! thnxs
Moira
Reisexpert
» 04 mei 2010 00:34
Hallo,

Je mag met een toeristenvisum zover ik het weet geen stage of vrijwilligerswerk doen. Dus je zult dan altijd een working holiday visum aan moeten vragen. Daarnaast moet je met een toeristenvisum altijd elke 3 maanden het land verlaten. Daarnaast kun je je visum gewoon online aanvragen via http://www.immi.gov.au/
Je zou ze ook even contacten om te vragen wat voor jou de beste optie is.
Ik heb de wizard even gedaan en ze noemen het training on a Job en dan kom je uit op een working holiday of een Occupational Trainee (subclass 442) visa.
Dit zijn de eisen

•be at least 18 years old (unless there are exceptional circumstances)
•have sufficient English to undertake the training
•have relevant skills and experience to undertake the nominated occupational training.

Voor deze visa moet je bij de organisatie zijn waar je gaat stage lopen en die moeten deze voor je opstarten.
Dus er is inderdaad wel een andere optie om toch niet je working holiday te hoeven gebruiken.

gr van Moira
Janneke
Reisexpert
» 04 mei 2010 09:53
Hoi Marisa,

Ik heb ook stage gelopen in Sydney. Het aanvragen van een visum is inderdaad niet makkelijk. Daarom heeft destijds de organisatie waar ik stage ging lopen de visumaanvraag geregeld. Zij moeten namelijk aantonen waarom jij als buitenlander die stageplaats krijgt en beter geschikt bent dan een australier.

Voor je huisvesting. Ik heb toen een hostel gereserveerd voor de eerste nachten en ben pas een kamer gaan zoeken toen ik al in Sydney was. Iedere woensdag en zaterdag staan er in de Sydney Morning Herald (ook online) veel advertenties van kamers en appartementen. Binnen 1,5 week had ik iets gevonden wat helemaal naar m'n zin was. Vaak gaat het huren van een woning per week en ze zijn wel gewend aan mensen die voor kortere tijd iets zoeken (in tegenstelling tot in NL) dus dat is geen enkel probleem. Fijne van zoeken als je daar bent is dat je ook even rond kunt kijken in welke buurt je graag wilt wonen. Aan het strand is leuk maar als je stageplaats aan de andere kant van de stad is dan betekent dat wel iedere dag 30-60 minuten met de bus/metro/trein.
chrst
» 14 aug 2010 19:24
Hoi Marisa.

Eind augustus vertrek ik naar Sydney om stage te lopen.
Is het in orde geraakt met je visum? Voor mijn huisvesting heb ik het stagehuis de opdracht gegeven om ergens in sydney iets te zoeken wat redelijk is van prijs. maar intussen dat nog niet in orde maar ik zal sowieso de eerste nachten in een hostel logeren.
Wanneer ga je precies vertrekken? Het zou leuk zijn om een keer af te spreken in Sydney.

Groeten,
Christa
Gerelateerde onderwerpen
huisvesting sydney
Vind woonruimte voor stage in Sydney Australië
Stage Sydney + rondreizen (2 maanden)
Woning huren in Sydney tijdens stage
Visum voor stage in Australië
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten