Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

House sitting in Australië

nielsb
Vakantieganger
» 02 nov 2011 17:12
Beste allen!

Heeft iemand info over house sitting? Het is een job die geregeld wordt gedaan door mensen die in het bezit zijn van een working holiday. Passen op een huis (met of zonder huisdieren) in ruil voor onderdak in dat huis. Je houdt het huis proper en net, werkt wat in de tuin, let op de dieren, enzovoort... Je hebt het in de VS, Europa, maar ook in Australië. Ik heb al wat websites gevonden over dit concept, in Australië (meestal betaalwebsites). Daar ikzelf binnen 3 weken vertrek naar Australië vroeg ik me af of iemand hier iets meer over te vertellen heeft. Of zelf ervaring mee heeft...?

Er is namelijk niets van dit op het forum terug te vinden, nochtans een hééééél interessant thema. ;-)

Greetz!
Niels
Kims
Reisexpert
» 02 nov 2011 17:20
Hi,

House sitting is inderdaad erg normaal in Australie als mensen op vakantie gaan. Wordt heel veel gedaan. Wij doen het ook regelmatig, maar dan voor vrienden of via-via. De eerste keer dat we het gedaan hebben was in Sydney en volgens mij hadden we dat via gumtree.com.au geregeld. Engelse vrienden hebben ook verschillende housesit adresjes via gumtree geregeld door er zelf een advertentie op te zetten. Belangrijk is dan dat je betrouwbaar overkomt en misschien referenties hebt, dat wordt vaak in Australie gevraagd.

Er zijn inderdaad erg veel betaalde sites, maar ik weet niet in hoeverre dat werkt, geen ervaring mee.

Het is een ideale manier om ergens goedkoop of zelfs betaald te zijn!

Succes ermee!
nielsb
Vakantieganger
» 02 nov 2011 17:26
Aha, gumtree ken ik, en die site zou ik beter in de gaten houden. Welke zijn jouw ervaringen dan juist toen je dat gedaan hebt? We zouden dit wel graag willen doen, en ik was me er ook van bewust dat een betrouwbare indruk nalaten heel belangrijk is, omdat het tenslotte iemand's huis is waar je op past... Thanks voor de tips. Gumtree dus :D
Kims
Reisexpert
» 03 nov 2011 02:21
Hi,

Wij hebben altijd leuke en goede ervaringen gehad. Soms passen we op een flat, andere keren een groot huis met veel land en zwembad. Soms passen we op dieren, soms hoef je helemaal niets te doen behalve er zijn. We hebben wel eens eetgeld erbij gekregen of eten. Verschilt heel erg per keer en omdat we het vaak voor vrienden doen, verwachten we er niets voor terug omdat we het al heerlijk vinden om in een groot huis met dieren tijdelijk te zijn bijvoorbeeld.

Waar zou je house willen sitten, voor hoe lang en wanneer?

Gumtree inderdaad of anders via mensen die je eventueel al hier kent. Het kan helpen om je beroep te vernoemen als je leraar, verpleegkundige, politieagent of zoiets bent (voor dat vertrouwen). Het wordt echt veel gedaan.

Succes!
Gerelateerde onderwerpen
House sitting
Koks en front of house staff gezocht Australische Outback!
Vliegticket Indonesie-Australie, Australie-Amsterdam
Australie - Fiji - Australie Visum?
Visa Australië, NZ, Australië
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten