Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

hoe zit het met haaien/krokodillen en kwallen?

Liza!
Wereldreiziger
» 25 aug 2010 13:52
Hee,
ik vroeg me af hoe het staat met de haaien/krokodillen en kwallen in Townsville in de periode juli-december? Kan je in de zee zwemmen?
En heb je in Melbourne en omstreken ook last van die beesten in december?
Alvast bedankt voor de reactie!
Groetjes Liza
Larissa
Reisexpert
» 25 aug 2010 16:10
Hey Liza!

Australie staat bekend om haar meest "dodelijke"dieren.
Ik ben in 3 maanden tijd daar weinig van gemerkt, diegene achter tralies of glas nagelaten.
Blijf wel voorzichtig en let gewoon goed op. Trek nooit zomaar je schoenen aan zonder er eerst in te kijken, pas op spinnetjes die lekker uit bomen hangen etc. etc.

In townsville kun je niet zomaar in de zee zwemmen. Ze hebben delen van de zee aan de boulevard afgebakend zodat je er veilig kunt zwemmen. Ook hebben ze een Rockpool. dat is ee zwembad aan zee met zeewater. Deze vind je overigens aan veel steden aan de kust. Let gewoon goed op de borden bij het strand. Daarop staat duidelijk aangegeven of je veilig het water in kunt. Ga ook alleen maar zwemmen bij stukken die een lifeguard hebben. De drukke stranden dus.
Als je een tour boekt naar het Great Barrier Reef om te snorkelen krijg je van hen ook een leuk pak die je beschermt. Trek deze dus ook aan en luister naar de aanwijzingen. De mensen die hun leefomgeving delen met gevaarlijke dieren zijn zich daar heel bewust van en gaan daar heel goed mee om. Dus no worries!!!

In Melbourne heb ik helemaal nergens "last"van gehad. Pas wel op als je ergens in de duinen gaat wandelen. Daar willen nog wel eens slangen zitten.

Have fun!
Cheers
bolletjeom
Reisexpert
» 25 aug 2010 20:25
slangen en duinen zijn inderdaad een goede combinatie. Ik heb er daar meer gezien dan me lief is :?
Let ook zeker op met zwemmen op de onderstroming. Die is veel heftiger dan wij hem kennen in de noordzee. Zeker alleen maar zwemmen waar een lifeguard is of eventueel waar locals ook in het water liggen en ze dan even vragen of het "safe" is. Kijk voor de grap de seri over Bondi rescue eens om te zien hoe ernstig mensen in problemen raken terwijl ze in onze ogen vlak bij de kust zijn.
Ik heb iemand eens meegesleurd zien worden en dat is niet grappig.

Kwallen en haaien. Meestal is er een waarschuwingssysteem met vlaggen ofzo.
Tegen kleine kwalletjes helpt het om je huid te bedekken.Met een wetsuit of een t-shirt en broek. Wanneer je veel mensen in het water ziet liggen met een pak aan moet er een alarmbelletje gaan rinkelen bij je
Gerelateerde onderwerpen
Kooiduiken met witte haaien in AU
Hoe goed mogelijk is het om naar Australië te verhuizen?
Hoe maak ik het beste van mijn year in Australie
Hoe vraag ik voor het 2e jaar een visum aan?
Australië 20 juni tot 20 augustus.. hoe is het weer daar dan
In totaal is er 1 gebruiker online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 1 gast (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast